היסטוריה עצובה תקרה מחר בבוקר, כשלראשונה בתולדות מדינת ישראל, ייכנס אהוד אולמרט, ראש ממשלה לשעבר, לכלא. אחד הדברים המסקרנים ביותר שיש הוא לדעת מה עובר בראשו של אדם שאמור להיכנס ולהיות אסיר ומה עושה אדם ב-24 שעות החופש האחרונות שלו. אלון גל, שמגיש ב"רדיו ללא הפסקה" ובעליה של חברת "תות", שוחח עם גבי גזית בתוכנית הבוקר וייעץ לראש הממשלה לעשות כמה שפחות פעולות גדולות.



"הפעולה הכי נכונה היא לעשות כמה שפחות פעולות אחרונות לפני. ככל שהטקס שלפני הוא יותר מפורט וגרנדיוזי, ככה החוויה של הבוקר אחרי יותר מועצמת. יום לפני הכניסה זה צריך להיות עבורו יום של שקט, יום של חשבון נפש. חשבון הנפש הזה הוא לבוא ולהגיד שאחרי הכל, המקומות שבהם עברתי חלקם הובילו אותי לפה, זה כרגע מה שאני הולך לעבור, לקחת את זה כמו גבר".





על ההכנה של אולמרט לכלא אמר גל: "לאיש היתה תקופה מאוד מאוד ארוכה של הכנה, בזמן המשפט, אפילו הניצחון הקטן שהיה עם הורדת העונש וכן הלאה, נותנים איזושהי חוויה של טירונות. בכל מה שנחשפנו אליו בשנה האחרונה, כל ההקלטות, החוויה הסליזית הזאת, הוא הלך דרך כל המקומות הכי נמוכים שקיימים באישיות שלו, בנשמה שלו.

לראשונה בישראל: רה"מ לשעבר אולמרט ייכנס לבית הסוהר


"אני הייתי מתאר לאולמרט את כל התהליך שעבר, עושה לו הסתכלות ברטרוספקטיבה ומראה לו שאת החלק הכי נמוך במסע שלו הוא כבר עבר. הוא אחרי החלק הכי נמוך. הרי בשבילו ברמה התודעתית, ברמה הציבורית, אדם שנמצא כל כך למעלה ברמה הציבורית, ראש ממשלה בישראל, המפלה הכי גדולה שלו זה מול כל האנשים שביקש את אמונם והוביל אותם והנהיג אותם. שם הוא עבר. הוא כבר נמצא בבוץ הכי עמוק בנשמה שלו".

"איך הוא יכול להתמודד עם המהפך בחייו", שאל גזית, וגל השיב: "רק דרך הראש שלו. רק דרך הסתכלות. להבדיל, אנשים שישבו בשבי מספרים שהמקום היחיד שאפשר לברוח אליו זה עמוק לתוך הראש שלך. הדבר היחידי שהוא יכול לעשות זה לשים ברטרוספקטיבה את כל מה שהוא עובר ובעצם להראות לעצמו שהוא יכיל את זה, שהוא בתהליך הספציפי שלו, כל התנאים הלא נוחים הם כעין וכאפס לעומת המקום הכי נמוך שהוא הגיע.

"כשהוא ישב מול הטלוויזיה, וראה את הקלטות, החוויה הנוראית הזאת. אין תא אחד במוח שלו שיותר גרוע מהתא שהוא הולך להיכנס אליו. הייתי ממליץ לו לקחת איתו לכלא ספרים מאוד טובים שאתה ירצה לקרוא, ולבקש מאנשים שאוהבים אותו הקלטות, שאפשר לשמוע לפני ואחרי".