אשתי לחצה עלי שאתייעץ עמך כי יש לנו הרבה ויכוחים לגבי העתיד הכלכלי שלנו. יש לנו דירת מגורים בת ארבעה חדרים, ששווה כמיליון ו־400 אלף שקלים, ואנחנו משלמים עליה כעת משכנתה מאוד נמוכה, בסכום של כ־150 אלף שקל עם החזר חודשי של 1,000 שקל בחודש. במצבנו הנוכחי אנחנו יודעים שנצטרך לעשות עוד השקעה למען העתיד שלנו, ומאמינים שבתוך כארבע־חמש שנים נרצה לשדרג את עצמנו בדירה יותר גדולה. כרגע יש לנו כ־200 אלף שקל פנויים שעמם אנו רוצים לקנות עוד דירה להשקעה, אבל הבעיה שאם נרצה בנוסף גם לשדרג לדירה יותר גדולה, אולי לא משתלם לנו לקנות דירה להשקעה בגלל כל המסים שיש כיום. אשתי לוחצת מאוד לכיוון רכישת דירה להשקעה בחו"ל, אבל אני מאוד מפחד מכך כי אני לא מכיר ולא מבין כלום בתחום, ואני גם יותר טיפוס כמו פעם, שצריך לראות ולממש וחושש מהשקעה ערטילאית במקום רחוק בחו"ל. האם זה נכון שכרגע בגלל המסים על דירה להשקעה פחות משתלם לנו לבצע את הרכישה? וגם, איך אתה ממליץ לי למצוא את החברה הנכונה להשקעה בחו"ל?



"אני מבין את הפחד שלך, גם לי היה פחד גדול במשך שנים מהשקעה בחו"ל. אתה יודע איך מתגברים על הפחד? הולכים ללמוד את הנושא. תמיד. כל דבר שמפחיד אותך בחיים, אם אתה הולך ולומד אותו, כך אתה מצליח לפוגג את הפחדים שיש לך בנושא. זה מה שאני עשיתי. הלכתי והכנתי שיעורי בית, ומצאתי פלטפורמה שהיא לחלוטין לא מפחידה, נהפוך הוא, יש בה ביטחונות אחד על אחד, שהם הרבה יותר גבוהים מאשר רכישת דירה להשקעה בארץ. אם תברר על קניית דירה בארצות הברית שתהיה רשומה בטאבו על שמך, ואתה רואה בדיוק מה עלויות הבנייה שלך ואת כל העסקאות שאי פעם נעשו ישירות מהטאבו, כך זה כבר פחות יפחיד אותך. אני כיום יכול להדריך אותך לבצע קנייה לטאבו. בדקתי בעצמי, וכיום אני עובד עם חברה מסוימת לגבי השקעות בחו"ל בדרך מסוימת, שבה אני לוקח את הנתונים ושולח שאילתה דרך עורך דין בחו"ל שעמו אני עובד, כדי לקבל נתונים מלאים על הטאבו. אחרי בדיקות חוזרות ונשנות שעשיתי, אני סמוך ובטוח שאני מקבל שירות מצוין. יותר מזה, אני מקבל את השכירות שלי ארבע שנים קדימה עם ערבות בנקאית, זאת אומרת שאין לי אפילו סיכון. באופן כללי, חשוב לי שכולם ידעו שאני לא פחדן פחות מאחרים, להפך, אני מאוד פחדן. אני לא משקיע בכל דבר שמביאים לי ונחשב לאדם עם רגליים על הקרקע, אבל למדתי שאם אני לא לומד ואם אני לא


מתפתח לעוד אפשרויות בחיים, אז עם מה אני נשאר? רק עם הפחד. הבעיה היא שלפחד יש מגבלות, וכאשר אנחנו כל הזמן אומרים לעצמנו – אני לא טוב בזה, אני לא מבין בזה – המשפטים האלו הופכים להיות מושרשים אצלנו בפנים ואנחנו נשארים רק עם הפחד, ואני לא יודע אם זו אסטרטגיה טובה לחיים. שווה לחשוב על כך".



עבדתי עד לפני כחמישה חודשים בתפקיד ניהולי בכיר בתחום של שוק ההון. התפקיד שלי היה להקים פעילות החל בבניית אסטרטגיה עד לשלב של ביצוע, והצלחתי להקים פעילות רווחית בסביבה עסקית מאוד לא קלה בתקופה הנוכחית שעוברת עלינו. לפני כחמישה חודשים החברה שלי עברה לחברה אחרת, ובגלל כפילות תפקידים לא היה בשבילי תקן בחברה החדשה ונפלטתי החוצה. התחום שבו אני עובד הוא תחום מאוד נישתי, ובגלל זה אני מתקשה למצוא תפקיד ומקום עבודה שמתאים לי עם כל התנאים הטובים. האם לדעתך אני צריך להתפשר על תחום אחר ועל התנאים?



"אתה האדם הכי גנרי ביקום, אין יותר גנרי ממך. איש מכירות ושיווק או פיתוח פעילות וממשקים עם לקוחות מוסדיים. ברמה העקרונית מי לא רוצה אדם כמוך? אבל אתה בא ואומר לי שיש לך היכולות הגנריות, אבל אתה משתמש בהן באופן נישתי רק בתחום שוק ההון. אז תצטרך להרחיב טיפה, זה מה שנקרא 'הקשר תוכן' – התוכן הוא שוק ההון, ועכשיו אתה צריך להרחיב את ההקשר. כלומר, במסגרת שוק ההון אתה משווק מוצרים מקצועיים, מורכבים, בתחום הפיננסים או בתחומים אחרים, ואז אתה מתחיל לעלות ומהר מאוד מגיע למכנה המשותף הגדול ביותר וכך יכול לעניין גם חברות ביטוח לדוגמה, או חברות שיווק שצריכות לעבוד עם גופים מוסדיים. כי מה זה משנה שעשית את זה בשוק ההון? מה זה רלוונטי? מוצר הוא מוצר". 



ערכה: הדס בארי


מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־08:00 ב"רדיו ללא הפסקה"