עולם התזונה והדיאטה גדוש ומלא בסתירות. אך יסכימו כולם, אנשי הפליאו, חולי הספורט ופריקים של דיאטות מיצים למיניהן - רצוי לשרוף שומנים ולא לאבד שריר. כעת, מדענים מאונטריו שבקנדה הגו תכנית שמשלבת בתוכה התעמלות ודיאטה, כשהשלב הסופי הוא השלה של קילוגרמים מיותרים מהשומן, ולא מרקמת השריר. 



פחות שומן, יותר שריר


אם תצרכו פחות קלוריות מהכמות שגופכם זקוק לה, הוא יפנה למשאבים הפנימיים שלו כדי להשלים את הצריכה היומית. זה יכול להיות שומנים וזה יכול להיות שרירים. בדיאטה, הירידה במשקל באמת נובעת מאיבוד שומן. אבל, כשליש מהירידה היא מרקמת השריר. בניגוד לרקמות שומן, השריר שורף קלוריות. משמע, כשמאבדים מהשריר, יכולת הגוף לשרוף קלוריות פוחתת. וכמובן, שיותר קשה לעסוק בספורט. 
 
החוקרים מאוניברסיטת מקמאסטר הגיעו למסקנה שהדיאטה המנצחת תהיה מורכבת מכמויות גדולות של פרוטאין בשילוב עם התעמלות. 
 

מרזים באותו אופן, אך ההשפעות שונות לחלוטין


חומצות האמינו הנמצאות בפרוטאין מסייעות לרקמות השריר לתחזק את עצמן ולהתפתח, אך הנוסחה לכמות המתאימה טרם נמצאה. כדי להגיע לנוסחה הזו, אספו החוקרים 40 נסיינים כבדי משקל בגילים צעירים יחסית, שהיו מוכנים להשתתף בדיאטה אינטנסיבית.
 
כל הגברים התבקשו לאכול כ-40% פחות מכמות הקלוריות היומית שהורגלו לה. לחצי מהם, נקרא להם קבוצה A, ניתנו הוראות תזונה שהורכבו מ-15% פרוטאין, 35% שומנים ו-50% פחמימות. קבוצה B התבקשה לצרוך כמויות הפוכות - 35% פרוטאין ו-15% שומנים. 
 
בנוסף לתזונה, התחילו הגברים במשטר אימונים מפרך, שישה ימים בשבוע למשך ארבעה שבועות. בסיום התקופה, כל הגברים השילו ממשקלם בסביבות החמישה קילוגרמים. ההבדל בין הקבוצות היה מהיכן הושל המשקל. הגברים שצרכו יותר פרוטאין הגדילו מסת שריר, על אף שהורידו את אותה כמות בקילוגרמים. החוקרים טוענים שגם ההתעמלות חשובה, כיוון שיש חשיבות לבניית השריר. 
 
בסוף המחקר אגב, אף אחד מהגברים לא רצה להמשיך. לטענתם, מדובר במשטר מפרך שפשוט לא שווה את זה.