חוקרים באוניברסיטאות וושינגטון והארוורד פרסמו את תוצאות המחקר שעבדו עליו 13 שנים. יין עוזר להרזיה.

 ולכל הגברברים החסונים, אני מתנצל, בירה היא לא יין. בירה משמינה. יין לא, ובכל מקרה, המחקר נערך על נשים בלבד.

אז 
לפני שאתן מתחילות דיאטת יין, בה אסור לכן כמובן לנהוג או להפעיל ציוד מכני כבד, תמשיכו לקרוא עוד קצת כדי להבין את הסיבה לפלא הזה.

 ביין אדום (בעיקר) יש כימיקל שעושה לנו טוב ושמו רסווראטרול (Resveratrol). הכימיקל הזה מונע מתאי השומן בגוף שלנו לספוג עוד שומן. החוקרים אומרים שצריכת שתי כוסות יין ביום אמורה לחזק את המלחמה בהשמנת יתר ביותר מ-70%. אגב המחקר נעשה על 20 אלף נשים.

 הכימיקל נמצא באופן טבעי בקליפות של ענבים ועוד כמה סוגי תותים. זה היה המחקר הראשון שנעשה על הכימיקל הזה בהקשר להשמנה. עד עתה ניסו למצוא את הקשר לבריאות הלב ולא הצליחו ולכן הכימיקל הזה היה עלום.

צריכת יין גורמת לנשים "לבזבז" יותר אנרגיה בעיכול היין כי נשים מייצרות פחות אנזימים לפרוק היין מגברים ולכן הגוף שלהן עובד יותר, כלומר מאבדות יותר קלוריות. ממש כמו אימון גופני.

 אוניברסיטת דנמרק הוסיפה על המחקר הזה במחקר משלה ופרסמה שצרכני יין (שתיה בפנאי) ששותים יין באופן יומיומי הם בעלי היקף מותניים צר יותר מאלה ששותים יין 'פעם ב'.

המחקרים לא רק אומרים שיין הוא טוב ועוזר להרזות, אלא שעדיף לשתות אותו בערב. ולמה?

מתברר שהקלוריות שכן נמצאות ביין עוזרות להרגשת השובע ומונעות מאיתנו להיכנס למסע אכילה מטורף בלילה. מספר הקלוריות בכוס יין אחת נמוכה בהרבה מכמות הקלוריות בחטיף, או בחומוס שתרביצו באמצע הלילה כי אתן רעבות.

הנתונים האלו מצטרפים למחקרים נוספים שהראו שכוסית יין כל ערב מגדילה את הכולסטרול "הטוב" בדם ושזה עוזר לסכרת סוג 2.  

אז כמו שאומרים הבריטים, תהיו רגועים ותשתו יין.