באופן די עקבי אני מרבה להתלונן. המצב במדינה אינו מזהיר, אין ביטחון, אין לי בית ואני לא מרוויחה חצי ממה שאני מוציאה. כמוני, רבים עושים את זה די בקלות. כעת יישומון ישראלי חדש מבקש לשנות את אופן החשיבה שלנו ולהפוך אותה לחיובית יותר. ולא תאמינו כמה קל זה. תחשבו טוב, תכתבו את זה - ויהיה טוב.



מחקרים רבים מראים שכתיבת רגעי אושר ביומן תוביל לאופטימיות ותפחית חרדה ולחץ. במחקר של המכון הטכנולוגי בחולון, נבדקו 36 סטודנטים במשך 21 ימי מחקר. הסטודנטים התבקשו לכתוב שלושה דברים חיוביים ביום. בסופו של הניסוי נמצא שרמת האושר הכללית של המשתתפים עלתה ב-10 אחוזים.


"המחקר שלנו מרמז על כך שהוספת ממד טכנולוגי-קבוצתי בטכנולוגיה זמינה ונפוצה (Whatsapp) עשויה להגדיל את האפקטיביות של ההתערבות של כתיבת יומן אושר", נכתב במחקר.



לי זה גרם לחייך


כשהגעתי להוריד את האפליקציה מיד חייכתי. "היום שלנו מלא ברגעים קטנים של כיף, שמחה וגאווה. פשוט צריך להתרגל לשים לב אליהם. אפליקציית יומן האושר מאפשרת לך לשמור את הרגעים הללו", נכתב בטקסט התיאור.



הורדתי את היישומון, והתחלתי לתרגל חשיבה חיובית. כתבתי על הרגע שעידו שלי מחא כפיים לראשונה, על נסיעה כיפית באוטו, כשהתנגן שיר שאני אוהבת מאוד ברדיו ועל מסרון שקיבלתי מחברה, בו כתבה שהיא מתגעגעת אליי.



בערב עלעלתי ברשמיי ובפעם הראשונה מזה המון זמן, לא הייתה בי נימה של ציניות. נכנסתי לשינה עמוקה כשאני רגועה לחלוטין. הייתכן שזה באמת עובד?



אפליקציית יומן האושר זמינה להורדה בחינם למשתמשי אנדרואיד.