אני בת 51. לפני כ-15 שנה שיניתי כיוון בחיים, ולאחר שעבדתי בהייטק בתחום מנהל עסקים, החלטתי ללכת ללמוד את מה שאני הכי אוהבת, טיפול בתנועה. הלכתי עם האינטואיציה שלי כי הרגשתי שזה הכי נכון בשבילי, וגם היום אני מרגישה כך. התחלתי מאפס, וכיום אני עובדת בתחום שאותו למדתי, גם כשכירה וגם כעצמאית.

הצלחתי להתמחות במספר תחומים בו־זמנית, כאשר בכל אחד מהם אני שולטת היטב. אני מרגישה שאני מתפזרת יותר מדי ולא מממשת את הפוטנציאל שלי עד הסוף, ולכן נתקעת בהמון עבודות קטנות בלי להצליח ממש. ייתכן שזה מגיע מתוך פחד, כי אני חוששת לוותר על כל ההכנסות שיש לי מכל העבודות יחדיו. בנוסף, הגעתי לגיל שבו אני אמורה לעבוד פחות ולהרוויח יותר, אבל אין לי מושג איך אני אמורה לעשות את זה. מה דעתך?



"לפי התיאור שלך את עושה את מה שבחרת לעשות, את האמת שלך. וכאשר את בוחרת לעסוק באמת שלך ובדברים שעושים לך טוב, דבר לא מונע ממך להתפתח. אם את רוצה לגדול – תגדלי. תתחילי להשקיע אנרגיה במה שהכי מעניין אותך ותתמקדי. לדעתי, את מכוונת למקום הלא נכון – השאלה היא לא אם את מתפזרת בהמון דברים, אלא מה המכשול שאת לא מצליחה לעבור ביחס שלך אל עצמך.

כלומר, השאלה היא איך את מתייחסת אל עצמך ואל העסק שלך. הפיזור שאת מתארת כביכול הוא בכלל לא הבעיה כאן, זה סתם סיפור שאת מספרת לעצמך. הרצון האמיתי שלך הוא לפתח את הקליניקה הפרטית שלך כעצמאית. לכן, את צריכה להתחיל לחשוב איך לעשות זאת – 'איך אני מרגישה מספיק בנוח להעלות את המחירים שלי', 'איך אני מכניסה עובדת נוספת לעסק', 'איך אני יוצרת תמהיל יותר נכון' וכדומה. הכל מתנקז בעצם לאותה השאלה, והיא: איך את בונה תוכנית עסקית כדי לצמוח ולגדול ולהיות יותר רווחית ויותר מצליחה בתחום. את נמצאת ועובדת במקצוע שבחרת, וכרגע עלייך לבחור מה התחום הכי רווחי והכי נכון עבורך ואז לבנות תוכנית פעולה ולהיצמד אליה.

את יכולה להיעזר גם בייעוץ מקצועי כדי לבנות תוכנית לפיתוח הרווחיות של הקליניקה. חלק מהתוכנית תהיה מן הסתם גם לוותר על עבודות יותר קטנות, להעלות מחירים ולבדוק איך את צומחת מעבר לשעות שאת משקיעה ואיך את גדלה מבחינת לקוחות. הציבי לעצמך יעדים מאוד ברורים שאליהם את רוצה להגיע, ותתחילי לפעול בנדון בדרך שתבחרי. הרבה מאוד תלוי גם בתעוזה שלך וביכולת שלך לעמוד מאחורי ההחלטה שקיבלת עד הסוף. אלו הדברים שבהם את צריכה להתמקד. שיהיה בהצלחה".
אנחנו זוג בשנות ה־30 לחיינו עם שלושה ילדים קטנים, ואנחנו מרוויחים בסביבות 32 אלף שקלים (נטו) בחודש. יש לנו דירה בבעלותנו שבה אנו גרים, ורכשנו לא מזמן גם דירה להשקעה. שתי הדירות ממונפות בסביבות ה־800 אלף שקלים. משום שרצינו לסיים עם תשלומי המשכנתה כמה שיותר מהר, יוצא שאנחנו משלמים בסביבות 11 אלף שקלים בחודש על המשכנתה ולא מצליחים להסתדר. מה עלינו לעשות כדי שנתאזן?

"למה לשלם 11 אלף שקלים בחודש על משכנתה? הרעיון הזה של לגמור עם התשלומים כמה שיותר מהר הוא לדעתי פשוט רעיון רע. אני במקומכם הייתי טורף את הקלפים ועושה הכל אחרת, כמו לדוגמה למכור את שתי הדירות כדי להחזיר את 800 אלף השקלים. מדובר בשלושה מיליון שקלים, וגם אם עכשיו הריבית נמוכה, בכל זאת עשיתם תשואה של 100 אלף שקלים בשנה, שזו תשואה מאוד הגיונית על שלושה מיליון שקלים.

אם תעשו תשואה של 8,000 שקלים על הכסף, תוכלו לקחת דירה בשכירות בסכום של כ־6,000 שקלים, ואפילו, אם תרצו, תוכלו גם להרשות לעצמכם דירה מפנקת ב־8,000 שקלים. כך תוכלו לחסוך כ־11 אלף שקלים בחודש, ועם סכום שכזה תוכלו לבנות חיסכון של ריבית דריבית לכמה שנים. אם החלטתם בכל זאת להישאר עם הדירות, אני מציע לכם לקחת ולחלק בחזרה את המשכנתה לטווח ארוך.

להחזיר רק 3,000 שקלים בחודש במקום 11 אלף שקלים ובכך לחסוך 8,000 שקלים בחודש באופן מיידי. חלק מהכסף יהפוך לנזיל לצורכי המחיה החודשית, ואת החצי הנותר תוכלו להשקיע בתוכנית חיסכון חודשית בבית השקעות. זוהי עצתי אליכם, שיהיה בהצלחה". 

ערכה: הדס בארי

מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־08:00 ב"רדיו ללא הפסקה"