עידן האינטרנט מאפשר לרבים לשקר ולהגזים אודות תכונות מסוימות טרם יציאה לדייט, דבר שגורם לעוגמת נפש ואכזבות רבות בדרך אל האהבה הנכספת. גבי גזית הציג בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" נתון מטריד במיוחד שחושף כי 81% מהרווקים הודו ששיקרו באתרי היכרויות. "81% זה בערך המספר הסביר", פירשה הדייטולוגית לי תום דותן. "אנשים משקרים בעיקר בנוגע לגיל, גובה, מקצוע וסטאטוס. הם עובדים בשיטת 'מצליח'. יכול להיות שמתוך 20 דייטים שתצא אליהם זה לא יצליח לך, אבל מספיקה האחת שתיתן לך צ'אנס למרות השקר. כדי להימנע מהשקרים האלה, צריך לצאת לדייט במטרה להכיר עוד בן אדם, בכיף. זה לא בזבוז זמן, זה כמו לצאת לסרט, דרך בידורית כלשהי".


 
דותן הדגישה כי היא בעד שלקוחותיה יפגשו עם בני זוגם מבלי לראות לפני כן תמונות. "הלוואי שהיינו חוזרים לימי הפגישות העיוורות של פעם, חלק מהבעיה היא שאנשים עושים תחקיר עמוק מידי לפני הדייט. נכנסים לפייסבוק, עושים גוגל. 
 
לצאת לדייט זה חלק מהתהליך למציאת זוגיות. אני חושבת שאחוז המתחתנים שהכירו ברשת הוא נמוך ביחס לכמות שיוצאים דרכם לדייטים. זאת אומרת, כמות האנשים הנשואים כיום שהכירו ברשת נע סביב ה-15%. זה לא מעט אבל גם לא הרבה. 60% מהזוגות הנשואים הכירו במהלך היום, זאת אומרת בעבודה, בלימודים, בחדר כושר, כלומר במציאות. לכן צריך לנסות במהלך היום לדבר עם אנשים חדשים וגם לחפש ברשת וגם לצאת בערבים".

עריכת תוכן, FM103: אסף נבו