שערי ריבית נמוכים מאוד מחד, ונדל"ן יקר מאוד בישראל מאידך, מאלצים רבים לחפש אלטרנטיבות השקעה המניבות תשואות גבוהות בסיכון נמוך. לכך אפשר להוסיף את נטל המס הגבוה ועלויות הרכישה הכבדות שגובים ממשקיעים בארץ, והכל על מנת להוריד את מחירי הדיור הגבוהים בישראל. אבל בזה לא מסתכם הסיפור. על מנת לרכוש נכסים מעבר לים בביטחון ובידיעה שלא שמים את הכסף על הקרן הצבי, יש לבצע מספר גדול של בדיקות משפטיות וכלכליות. וזאת רק לאחר שכבר מקבלים את ההחלטה היכן הכי כדאי להשקיע. ואת כל הבדיקות האלה, כמובן, צריך לעשות כשמעל מרחפים סיפורים רבים על משקיעים שהתפתו לרכוש נכסים מעבר לים, תוך הבטחת תשואה מפתה וקבועה, ונשארו בלי כסף, בלי נכס ועם הרבה עוגמת נפש.


רוברט רבין, מומחה לתחום השקעות נדל"ן במרכז פלורידה וממייסדי המיזם אר בריבוע, מקים ומנהל קבוצות משקיעים מאורגנות הפועלות ומשקיעות בצוותא, כשהוא פועל על מנת למקסם את הרווחים של כל הקבוצה ולנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר בשוק הנדל"ן האמריקאי. לדברי רבין, "כשקונים נכסים בכלל, ובארצות הברית בפרט, יש לבדוק את מצב המשפטי של הנכס, את האזור בו הוא ממוקם, לבחון היטב את המצב הסוציו-אקונומי של תושבי האזור ולשים לב לפרמטרים רבים נוספים".
מרכז פלורידה נחשבת לאזור פופולארי מאוד עבור השקעה ורכישת נכסי נדל”ן בארצות הברית. מבחינת האמריקאים, פלורידה היא מדינת השמש הנצחית ובירת פארקי השעשועים בעולם, ומלבד האוכלוסייה האמריקאית המבוססת, השוכרת בה בתי נופש על מנת ליהנות ממזג האוויר הנפלא, ישנה גם תנועה ערה של תיירות חוץ ופנים לפארקי השעשועים הרבים באזור.

כדי למצוא נכסים למכירה במרכז פלורידה יש צורך בהכנות מקדימות ובידע נרחב: "אנו בודקים עשרות נכסים לפני שאנו רוכשים אחד כזה עבור הקבוצות שלנו", מספר רבין. לדבריו "אנו עובדים עם מתווכים מקומיים, כמו גם עם עו"ד המתמחים בתחום, מהנדסים, מנהלי נכסים וקבלנים מקומיים, שמסייעים לנו לבדוק כל סוגיה לפני רכישת נכסים ולפתור כל בעיה שלנו או של הדיירים בנכסים שבבעלותנו לאחר רכישתם".
 
מחירי הנכסים באורלנדו עלו ב-2015 בממוצע של 14.9%. בארבע השנים האחרונות שוק הנדל"ן באזור עלה ב 15-20% - בכל שנה. זאת, בתוספת להכנסה של כ-8% לשנה מדמי שכירות, מהווים תשואה גבוהה ביותר, המהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית מאוד למשקיעים.
 
בימים אלה עובדים אר בריבוע על הקמת קבוצה נוספת שתשקיע בנדל"ן במרכז פלורידה, שתאגד משקיעים ישראלים המוכנים להשקיע 25,000 דולר ליחידה, על מנת לממש את חלום קניית הנדל"ן האמריקאי. "אנחנו ממשיכים להשקיע במרכז פלורידה, באזור אורלנדו, שנבחרה כאחת הערים האטרקטיביות ביותר לרוכשי בית ראשון בארצות הברית לשנת 2016", מספר רבין. "אנחנו משקיעים ביחד עם הקבוצה, כדי לשדר ולהבהיר שכולנו באותה סירה. יצאנו לדרך עם קבוצת השקעה שנייה ל-2016, ואנחנו מעריכים ומצפים לייצר עוד ועוד קבוצות בהמשך".