טרנד התזונה וההתעמלות לקח את העולם בסערה בשנים האחרונות. החל מ-TRX וכלה בצמחונות ומיכל צפיר, כולם באובססיה על הבריאות והמשקל שלהם. ואז הגיע המחקר החדש שפורסם השבוע וניפץ את הכל - העולם מורכב יותר מאנשים שמנים מאשר מבעלי משקל נורמלי.



לפי מאמר שפורסם במגזין הרפואי Lancet, בני האדם לא ינצחו בקרוב במלחמה נגד תופעת ההשמנה. בעוד שהעובדה הידועה היא כי לאמריקנים יש בעיית השמנה קשה, העולם נותר בתדהמה למשמע המסקנות הללו. במחקר נלקחו בחשבון יותר מ-19 מיליון נשים וגברים מ-180 מדינות במשך ארבע עשורים - מ-1975 ועד 2014.
 לפי מסקנות המחקר, 14.9% מהנשים ו-10.8% מהגברים שמנים (obese), כלומר בעלי מדד מסת גוף (BMI) של יותר מ-30. לשם השוואה, המדד הממוצע בקרב נשים עומד (נכון לשנת 2014) על 22.1 ואצל גברים 21.7. לעומתם, 9.7% מהנשים ו-8.8% מהגברים נמצאו כבעלי משקל נמוך מהממוצע. לטענת החוקרים, הסוגיה המטרידה באמת נמצאת בעתיד. אם המצב יימשך כמו בארבעת העשורים האחרונים, בשנת 2025 נעמוד על כחמישית מאוכלוסיית העולם במצב של השמנה. בנוסף, 9% מהנשים ו-6% מהגברים יהיו בעלי BMI ממוצע של 35, כלומר, השמנה חולנית.
שלי ורוד
 

השמנה שכזו מובילה למחלות לב, מגבירה סיכון לסוכרת וסוגים שונים של מחלת הסרטן. ולעומת המחשבה הרווחת, דווקא לא האמריקנים אוחזים בתואר השמנים ביותר, כי אם במיקרונזיה ופולינזיה.