כשהזמר אמיר פיי גוטמן הודיע שחלה במחלת הסרטן, רבים דיברו על התמיכה המרגשת שנותן לו בן זוגו, ינאי. כעת מתפרסם מחקר חדש שתומך בזוגיות הזו ומבשר - נישואים מגדילים את הסיכוי להישרדות בקרב חולי סרטן.



המחקר, מטעם אוניברסיטת קליפורניה, בחן את נתוניהם של 800 אלף בני אדם ואת השפעת בני הזוג על תהליך ההחלמה, לפי נתונים משתנים כמו גזע ולאום. התוצאות המובהקות ביותר לחיוב נראו אצל גברים לבנים שאינם היספנים. "להערכתנו, תוצאות המחקר קשורות בעיקר לתמיכה ולכלכלה", טוענת מחברת המחקר, פרופ' מריה אלנה מרטינז. 

 

לרווקים סיכויים נמוכים ב-24%



במחקר נבדקו 393,470 גברים ו-389,697 נשים שאובחנו בסרטן בין השנים 2009-2000. החוקרים עקבו אחר התפתחות המחלה אצל כל הנבדקים עד לסוף שנת 2012. 
 
המסקנות היו ברורות: הנישואים השפיעו לחיוב על הגברים וגם על הנשים, כשמידת ההשפעה השתנתה בהתאם למין, לגזע וללאום המטופל. למטופלים הרווקים היה סיכוי של 24% לעומת הנשואים.
 
לטענת מרטינז, חשיבות המחקר גדולה מאד בימים בהם מספר טקסי הנישואין הולך וקטן. לדבריה, הדבר החושב ביותר עבור חולי סרטן, הוא מציאת תמיכה מחברים ומשפחה. 

 

אולי זה בכלל קשור לניג'וס שבנישואין?



אך המחקר גילה תגלית נוספת - לאסייתים כמו יפנים, סינים והודים שנולדו בארה"ב והם רווקים, הסיכוי הנמוך ביותר להישרדות לעומת נשואים ממדינות שונות. "אנו רק רוצים להעלות למודעות את המשתנים שיכולים להשפיע על ההחלמה", מסבירה מרטינז. 
 
לעומתה, חוקרים אחרים טוענים שהמחקר לא מספיק מבוסס. "טרם ברור מדוע מטופלים נשואים הראו תוצאות חיוביות, יכול להיות שזה קשור בלחץ של בני הזוג לבדיקה מוקדמת, לעומת רווקים, שמושכים את הטיפול בעצמם", טוען ד"ר אלן וורסלי מהמכון לחקר הסרטן בבריטניה.