מדפסות תלת מימדיות, שהפכו ללהיט גם כשעשוע לילדים, עלולות להיות מסוכנות לבריאות ואף לפלוט חומרים מסרטנים. כך עולה משלושה מחקרים: מחקר אירופאי, מחקר שבוצע בדרום קוריאה ומחקר אמריקאי. 
 
קבוצת חוקרים מארה"ב ומצרפת, בחנה את פליטתם של מזהמים אורגנים נדיפים מהמדפסות. במחקר בוצעה סדרה של ניסויים שבמהלכם הודפס בחדר סגור מוצר תלת-ממדי, באמצעות מדפסות שונות וחומרים שונים. ממצאי המחקר העלו כי בעת הדפסת מוצרים במדפסות תלת-ממד נפלטים לאוויר חומרים שעלולה להיות להם השפעה מזיקה על הבריאות, ביניהם: סטירן, חומר המסווג כמסרטן אפשרי לאדם. 
 
מחקר נוסף שנערך לפני חצי שנה על ידי קבוצת חוקרים אחרת מדרום קוריאה מחזק את הממצאים הללו. במחקר זה נמצא שבעת ההדפסה נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של ננו-חלקיקים באופן שעלול להיות מסוכן לבריאות. בין החומרים הנפלטים בעת ההדפסה, נמצא גם פורמאלדהיד שמוגדר כחומר מסרטן לבני אדם. 
 

מחקר שלישי מצביע על כך שעלולה להיות סכנה גם במוצרים שמפיקה המדפסת התלת ממדית. המחקר שאותו ניהלו חוקרים בקליפורניה, ארצות הברית, בדק את רעילותם של תוצרי מדפסות FDM  בשימוש בחוטי ABS: חלקים שהודפסו במדפסות תלת מימד הובאו במגע עם  דגי זברה  שמהם ניתן להסיק על השפעת רעילות לאדם.

התוצאות היו מדאיגות: כלל עוברים הדגים שנחשפו לתוצרי הדפסה תלת מימדית מטכנולוגית STL היו בעלי מומים וכולם מתו תוך שבוע. המומים מהם סבלו העוברים העידו על רעילות, שעלולה לסכן את בריאות האדם ולגרום אף לנזק אקולוגי. החוקרים הזהירו מפני שימוש במדפסות בשיטת ה-FDM, בעיקר בחדר סגור ולא מאוורר וקראו לפתח טכנולוגיות חלופיות עם חומרי הדפסה בטוחים יותר.
 
נציגי חברת stratasys, מהחברות הגדולות בעולם של מדפסות תלת מימד, טענו בתגובה לפרסום המחקרים, שלא ידוע ליצרן על בעיה בטיחותית לאדם ולסביבה בעקבות ההדפסות. גם לגבי פליטות גזים נמסר מנציגי החברה שלא ידוע על בעיה בטיחותית לשהייה ליד המדפסת בעת ההדפסה. 
הידיעה בסיוע אתר זווית, סוכנות ידיעות למדע ולסביבה