שדרני eco99fm ביקשו מהמאזינים טיפים יעילים ויצירתיים לניקיון הבית, לכבוד חג הפסח שיתקיים בסוף השבוע הבא. המאזינה רון לי מושי המליצה לתכנן את הניקיונות ולחלק אותם לימים שונים, על מנת שלא להגיע לשולחן החג עם גב תפוס ולהירדם בעת קריאת ההגדה. היא גם חושבת באופן ירוק וממליצה לתרום ולהעביר לשימוש חוזר חפצים בגדלים שבהם אין לכם שימוש.
 
נעמה שוהם כתבה: "שימו במיקרו חצי כוס מים בקערת זכוכית יחד עם מיץ לימון, חממו שלוש דקות על עוצמה גבוהה, ולאחר מכן, באמצעות נייר מגבת, נגבו את פנים המכשיר - המיקרו יתנקה בקלות וביעילות".
 
בר גבלב המליצה להסיר את כתמי הרטיבות והעובש מהקירות על ידי שימוש באקונומיקה, לשפוך כמות קטנה על מטלית ולשפשף. העובש יירד בקלות והצבע לא ייפגם. וכמובן, אל תשכחו, בכל שימוש בחומרי ניקוי חזקים חשוב לאוורר היטב את הבית ואת החדרים השונים. בר המליצה להשרות את סכו"ם העץ (כגון כפות גדולות לסלט) אחת למספר שבועות בתוך תמיסת מי סודה לשתייה למשך מספר שעות. התמיסה מסירה את הלכלוך ואת שיירי המזון מנקבוביות העץ.
 

עגלה קלה


מיכל פרומוביץ' רום ממליצה להסתובב בבית עם עגלה קלה, שעליה מעמיסים את כל חומרי הניקוי, המטליות והמברשות. לדבריה, העגלה מקלה עליכם ושומרת על הגב, וגם חוסכת זמן מיותר.

חגית לוי צבטאני מציעה להוסיף בדלי של מי השטיפה מעט מרכך כביסה, הריח המופץ ברחבי הבית עושה פלאים (רק שימו לב לא לשפוך יותר מדי, כדי שלא להחליק על המרצפות). עוד היא ממליצה להוסיף מלח לימון לניקוי החרסינות (שירותים, אמבטיות וכיורים), וכך האבנית המצטברת תתמוסס בקלות ובמהירות.

כדי שתוכלו להכין את הבית במקסימום אנרגיה ומוטיבציה, הכינו לכם ב-eco99fm סטים מוזיקליים במיוחד לניקיונות החג. הנה דוגמה לאחד מהם: