"הישראלי המכוער" ממשיך לייצר כותרות במהלך חופשת חול המועד של חג הפסח. 24 שעות אחרי הראיון עם הפקח בכנרת שיצא משליטה, נחשף היום (רביעי) מקרה של ונדליזם חמור שנעשה מצודה בת 2,700 שנה באשדוד. המצודה ששמה "אשדוד-ים", אחד האתרים המרשימים שהשתמרו בישראל, שמתוארכת למאה השמינית לספירה, נמצאה כשקירותיה מלאים בצבעי גואש צבעוניים שהותזו לכל עבר. פקחי רשות העתיקות שהגיעו למקום מצאו באתר מכלי צבע ומברשות. ברשתות החברתיות מופיעות תמונות של המעשה החמור, בהן ניתן לראות בני נוער שערכו במקום מה שהוגדר לכאורה כ"מסיבת צבעים".



ישראל חסון, מנהל רשות העתיקות, מסר בעקבות האירוע: "אני מצפה שבני הנוער והוריהם יצרו איתנו קשר באמצעות דף הפייסבוק של "רשות העתיקות- לגעת בעבר" תוך 48 שעות, על מנת שננחה אותם כיצד לנקות את אשר עשו מבלי לגרום נזק. במידה ולא תיעשה פנייה כזו ניאלץ לראות במעשה פגיעה מכוונת אשר מהווה עבירה על החוק, ונגיש תלונה במשטרה".


ונדליזם בבת העלמין תל רגב

המצודה הושחתה בצבעים, צילום: רשות העתיקות



מצודת אשדוד ים שנצבעה. צילום: רשות העתיקות


תיעוד: השחתה בבית העלמין תל רגב


פעולות השחתה חמורות נוספות נחשפות גם באזורים אחרים במהלך החג, והפעם - מקרה נוסף של השחתה של בית העלמין תל רגב. לאחר מספר חודשי שקט באזור, במהלך הלילה תועד מעשה ונדליזם נוסף בבית הקברות. מדובר בנזקים של יותר ממאה אלף שקל, בהם ניפוץ מסכי לד, פגיעה בעמדת מידע שהייתה מאחורי סורגים, חיתוך כבלי מצלמות ועוד. השומרים שהגיעו למקום הזעיקו את המשטרה, ויו"ר מועצת בתי העלמין אריה פרגון עדכן את ראשי המשרד לשירותי דת על האירוע.

ההערכה כרגע היא שמדובר בתושבי הכפרים הסמוכים שמתנכלים למקום מאז שהופסקה העסקתם בבית העלמין לפני כשנה. באותה התקופה נרשמו באופן כמעט יום-יומי מעשי ונדליזם חמורים בבית העלמין. במהלך האירועים נרשמו גם איומים על חייו של יו"ר בית העלמין פרג'ון ואבטחה אישית הוצמדה אליו. בעקבות האירועים, חברת השמירה הוחלפה והובא יועץ בטיחות. כמו כן הותקנו אמצעי אבטחה חדישים והמשטרה הרחיבה את פעולותיה בקרב תושבי הסביבה.