מדענים אומרים כי הגיעו לתמונה כמעט מושלמת של האירועים הגנטיים שמביאים לסרטן השד. המחקר, שפורסם במגזין "נייצ'ר", תואר כ"אבן דרך" בדרך למציאת דרכים חדשות לטיפול ולמניעת המחלה. מכון מחקר הסרטן בבריטניה אמר כי הממצאים הם חשובים לתרופות חדשות לטיפול בסרטן.
על מנת להבין את הסיבות למחלה, מדענים צריכים להבין מה משתבש ב-DNA שלנו שגורם לרקמות בריאות להפוך לסרטניות. הצוות הבינלאומי בדק שלושה מיליון אותיות של הצופן הגנטי של אנשים - כל חותם החיים שלהם - אצל 560 של מקרי סרטן השד. הם חשפו 93 סטים של הוראות, או גנים, שעלולים להביא לגידולים. כמה מתוכם נחשפו בעבר, אבל מדענים מצפים לכך שזו תהיה הרשימה המוחלטת והכוללת, וחשפו כמה מוטציות נדירות.

"אבן דרך"

פרופ' מייק סטרטון, מנהל מכון סנגר שבאוניברסיטת קיימברידג' שהוביל את המחקר, אמר כי זוהי "אבן דרך" בחקר הסרטן. הוא אמר לרשת BBC הבריטית: "ישנם כ-20,000 גנים בגנום האנושי. מתברר היום שיש לנו את התמונה המלאה של סרטן השד - ישנם 93 מתוך הגנים הללו שאם הם הופכים למוטציה הם יהפכו תא שד נורמלי לתא סרטן שד. זוהי פיסת מידע חשובה".

"אנחנו מוסרים את הרשימה הזו לאוניברסיטאות, לחברות התרופות, לחברות הביוטכנולוגיה כדי להתחיל לפתח את התרופות החדשות בגלל שהגנים הללו שהפכו למוטציה והחלבונים שלהם - אלו המטרות לתרופות החדשות שלהם". "ישנן היום תרופות רבות שפותחו במהלך 15 השנים האחרונות נגד מטרות כאלה שאנחנו יודעים שעובדות כיום".