אני בעל מכבסה מצליחה במרכז הארץ, שאותה קניתי לפני כשנתיים. לפני כן הייתי שכיר כל חיי. כעת אני רוצה למכור את המכבסה ורוצה לדעת איך אוכל למנף את הכסף שארוויח מהמכירה, סכום יפה של כ־300 אלף שקל. לפני המכבסה הייתי מנהל חשבונות וכל חיי עבדתי בתחום הכספים. כשנכנסתי לעסק עבדתי ממש קשה כדי להתמקצע בתחום, וברוך השם, הצלחתי להעלות את רמת ההתמקצעות של המכבסה. הבעיה היא שהמכבסה גוזלת ממני המון שעות עבודה, כ־18 שעות ביום בלי להגזים, וזה בא על חשבון המשפחה, הבריאות שלי ועוד הרבה דברים שבהם נהגתי לעסוק בזמני החופשי.

עם זאת, בבעלותי על המכבסה הרווחתי סכומים יפים והצלחתי לשדרג את רמת החיים שלי כך שבבית לא חסר כלום. אשתי אומרת שהיא תהיה איתי בכל החלטה, אבל אני רואה שגם לה קשה במצב הנוכחי ואני מתלבט מה עלי לעשות. אני אדם שאוהב לתת שירות ואני שוקל ללכת ללמוד ייעוץ מס ולהתחיל לעבוד בתחום, אבל להתחיל הכל מאפס נראה לי ממש מפחיד. אשמח לשמוע מה לדעתך כדאי לי לעשות?
 
"בוא נסתכל ביחד על התמונה הכוללת - אם אתה מוכר את המכבסה, אתה נשאר עם 300 אלף שקלים. אם תלך לעבוד כשכיר בהנהלת חשבונות, תקבל משכורת של כ־7,000 שקלים במקרה הטוב, ואם תשקיע את 300 אלף השקלים תוכל להיות לך תשואה של עוד כ־1,000 שקלים בחודש. עם זאת, כיום עם המכבסה אתה מרוויח כ־15,000 שקלים נטו בחודש. לאור הנתונים הללו אני מתקשה להבין למה לך לוותר על הסכום היפה שיש לך בכל חודש, כשאתה יכול להעסיק עובד שינהל את העסק במקומך. 
 

"אם ההחלטה הסופית שלך היא לצאת מהעסק, כלומר למכור אותו ולעבור הלאה, אני מציע לך למצוא מוכר ולבצע את העסקה בלי להתמהמה, כדי לא לפספס הצעה רלוונטית טובה. כלומר, אם קיבלת החלטה, תתקדם. אל תישאר באמצע בין לבין עם ההתלבטות שלך. בנוגע לרצון שלך לעבור התמקצעות בייעוץ מס, אל תגיד את המשפט 'להתחיל מאפס', כי זה לא נכון. אתה מתחיל שוב ולא מאפס. המילים 'מתחיל מאפס' הן מילים מניפולטיביות שאנחנו אומרים נגד עצמנו ולא בצדק. למיטב ידיעתי, ענף הנהלת החשבונות דורש כל הזמן אנשים טובים ומקצועיים ולא תהיה לך בעיה להשיג עבודה בתחום. לאור דבריך, אני מבין שהחלטת לנתק את מערכת היחסים שלך עם העסק ולעבור הלאה, לכן אין לך מה לחכות. תמשיך הלאה בלי לפחד. 
 
"אתה איש אחראי, מקצועי ורציני ולכן אין לך בכלל ממה לחשוש. אתה צריך רק לחשוש מחוסר תזוזה וממצב שבו אתה נשאר במקום שלא מתאים לך יותר. אז די, אם קיבלת החלטה, פשוט תבצע אותה. תתקשר לקונה הפוטנציאלי ותבצע את המכירה. קבל החלטה לנוע קדימה בדרך שלך, הכל יהיה בסדר, שיהיה בהצלחה!".
בעלי ואני יושבים במשך שש שנים על 4 מיליון שקלים שמופקעים בקרנות כלשהן שאין לנו מושג מה השם שלהן. אנחנו לא הטיפוסים המהמרים ודי מפחדים מסיכונים אבל מצד שני אנחנו רוצים שהכסף הזה יניב פירות. איפה לדעתך כדאי לנו להשקיע אותו? האם הכי נכון בשבילנו להשקיע בנדל"ן? ואם כן, איפה הכי כדאי?
"המילה 'הימורים' היא מילה קשה. את כבר לא ילדה ואת מבינה מהניסיון שיש לך בחיים שכל סיכוי שיש בעולם טומן בחובו גם סיכון. לכן את יכולה לומר על עצמך שאת לא אשת סיכונים גדולים ושאת לא מתכוונת להיכנס להימורים, אבל כדי שהכספים שלכם יניבו פירות, תצטרכו להיכנס לתהליך של השקעה מסודרת ארוכת טווח, שתיערך על ידי אנשי מקצוע ותניב ממוצע של כמה אחוזים בשנה. לכן, עזבי את המונח של 'הימורים', כי בחיים אין ברירה ולפעמים חייבים לקחת סיכונים בשביל לקבל סיכויים. 
 
"כשאת מסתכלת על השקעה ארוכת טווח של כמה שנים, את למעשה כמעט מבטלת את הסיכון. כלומר, את יוצרת מבנה חכם ומאוזן של השקעות, 
שעובד בכמה תצורות של השקעה ובכמה אפיקים, שביחד הם נותנים לך הבטחה טובה לרווחים נאים לאורך השנים. את חייבת להבין שאין דרך אחרת להניב פירות מכסף. כאשר מדובר בהשקעה בנדל"ן, ברוב מוחלט של המקרים ובטח במדינת ישראל באזורי הפריפריה, באופן מסורתי התשואות הן יותר גבוהות. עלות הנכס במרכז הארץ היא מאוד יקרה ונדרש לבצע עסקאות מאוד מדויקות כדי שהן יניבו תשואה טובה. 
 
"יש אזורים בארץ שהעלייה בערך הבתים היא יותר גבוהה מאשר בתל אביב. לדוגמה, היו שנים רבות שבהן בחיפה הייתה העלייה הכי גבוהה בארץ בתחום הנדל"ן, כנ"ל לגבי באר שבע. לכן, כאשר משקיעים בנדל"ן בפריפריה, צריך לבדוק שני היבטים לפני קבלת החלטה – תשואה ועליית ערך הנכס. קבלו החלטה שמתאימה לכם, בדקו אותה היטב עם אנשי מקצוע ולכו על זה. בהצלחה".