מחקר חשף שישראל היא המדינה הרביעית בעולם בצריכת כדורי ויאגרה לנפש, אחרי איחוד האמירויות, ערב הסעודית וניו זילנד, שנמצאות בשלושת המקומות הראשונים. גבי גזית שוחח היום (שני) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם דוקטור אריק שכטר, מומחה להפרעות בתפקוד המיני של שירותי בריאות כללית בחיפה, שהסביר: "מי שקונה את הוויאגרה במדינות כמו איחוד האמירויות וערב הסעודית הם אנשים שיש להם כסף ויש להם גם שלוש או ארבע נשים".



"בניו זילנד המצב אולי דומה לישראל", אמר דוקטור שכטר, "הישראלים הם לא פראיירים, וכשיש תרופה מצוינת או מוצר טוב, כמו ויאגרה, או דומותיה, כמו סיאליס או לויטרה, הם מזהים את המוצר, שעובד ב-70%-80% מהמקרים לעומת תרופות אחרות בתחומים אחרים כמו לחץ דם וסוכרת, שעובדות ב-20%-30%, זו תרופה שעובדת".




"מנגד, אלה הן תרופות מרשם, שצריך לבקש בשבילן מרשם מרופא וכאשר כל מה שקשור לסקס הוא טאבו, אז הרופא מתבייש והפציינט מתבייש", הוסיף דוקטור שכטר. "הרופא יודע שהחולה יודע שהרופא יודע למה הוא בא, אבל הם לא מודים בזה. לישראלים יש בעיה לבקש ויאגרה, אבל לרופאים בישראל יש פחות בעיה מאשר במקומות אחרים, כיוון שרוב הרופאים בישראל עברו הכשרה ועשו קורס תקשורת שקשור לתחום המיניות. הושקעו בזה המון משאבים וזה משפיע על נושא המיניות ולא רק עליו. 'החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני', שאני אחד מראשיה, היא איגוד מדעי בתוך ההסתדרות הרפואית והעברנו המון השתלמויות לאלפי רופאי משפחה, שהם החזית של העניין. הם למדו במסגרת קורס תקשורת איך להציע את השירות לאלה שצריכים אותו. למשל, בקרב חולי הסוכרת, 70%-80% לוקים בתפקודם המיני ולעומת מדינות אחרות, התקשורת הבינאישית פה בין רופאים לחולים היא מצוינת".



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו