בתי בת ה־38, נשואה עם שלושה ילדים, רוצה לקנות דירה אבל לא מצליחה. היא מכרה את דירת המגורים שלה לאחר שבנה השלישי נולד, והדירה הפכה להיות צפופה לכל בני המשפחה, וחשבה שתצליח למצוא דירה חדשה במהרה, אך זה לא קורה, והיא מרגישה שיש תקיעות בחייה שמתבטאת גם בתחום העבודה וגם בתחום רכישת הדירה החדשה. מה היא צריכה לעשות בשביל שדברים ישתנו?

"צריך לברר מה בתך לא הצליחה להבין שגורם לתקיעות בחייה. צריך לברר גם אם הילד השלישי שנולד לאחרונה אוהב לחיות בצפיפות. התשובה שלי אולי תהיה עבורך מעט מוזרה, אך היא תשובה מדויקת, כי אנחנו עוסקים בפילוסופיה ולא בהגדת עתידות. כלומר, בהבנה של דברים, מדוע הם אינם קורים.
 "בתך רוצה להחליף את דירתה בצדק, לאחר שהצטרף למשפחתה ילד נוסף שצריך את המרחב שלו. בד בבד היא רוצה לשנות גם את מקום עבודתה, אבל זה לא הולך. מדובר בדבר מאוד מעניין, כי הילד השלישי שבא לעולם מבקש דווקא דבר הפוך. הוא ילד מאוד חברותי, וכמה שהוא עצמאי הוא גם מאוד אוהב צפיפות, אבל לא צפיפות במובן הלא טוב, אלא צפיפות במובן החברתי. 
 

"אם בתך תחליף את מקום עבודתה, ייתכן שיהיה לה פחות זמן להיות עם בנה, ומאידך תהיה לה אפשרות להתקדם בכל דבר הקשור בהתפתחותה האישית, אבל בנה הקטן זקוק להרבה תשומת לב לפחות עד גיל חמש, והוא צריך להיות מוקף באנשים מוכרים כל הזמן.
 
"ייתכן שהנכד שלך הוא הנגזרת של בתך השנייה, אחותה של אמו, והם למעשה נגזרות בעלי אותה התנהלות נשמתית, וכמו נכדך, גם בתך הקטנה ביקשה בילדותה להיות מוקפת באנשים מוכרים, לקבל המון תשומת לב ולהיות בצפיפות. כי להיות בצפיפות זה דבר נפלא, מדובר באנשים שיותר מתקשרים בחברה, לעומת אנשים שזקוקים למרחב, שהם לא פחות טובים, הם פשוט פחות מעוניינים להיות בדיאלוג. נכדך השלישי הוא מסוג האנשים שרוצים לתקשר כל הזמן עם אחרים ולהיות בדיאלוג עם הסביבה, וזו כנראה הסיבה שבתך עדיין לא מוצאת דירה חדשה לרכישה".
במשך זמן רב לאחר הגירושים הייתי לבדי ורק לאחרונה מצאתי זוגיות, אך זו הייתה מערכת יחסים מאוד קצרה שנמשכה כחודשיים, וכמו שזה בא, כך זה הלך ונותרתי עם הרבה סימני שאלה. לצערי הגעתי למסקנה שאני לא יכול לסמוך על האינטואיציות שלי, כי חשבתי שזה יהיה בסדר, חיזרתי אחריה ועשיתי כל מה שגבר צריך לעשות, אבל היא גמרה את זה בסופו של דבר, בטיעון שהייתה לה תגובה אלרגית כלפיי. אף פעם לא קרה לי דבר כזה, והביטחון העצמי שלי מאוד נפגע. מה אני אמור להבין מכך?
"אתה מתקשה להבין איך זה יכול להיות. ייתכן שזה אומר עליך שאתה נמשך לדברים שהם הפוכים. אתה צריך לבדוק אם גם לגרושתך הייתה תגובה אלרגית כזאת. יכול להיות שאתה נמשך לנשים שהן דוחקות אותך. 
שלי ורוד
 "מערכת היחסים הזאת התבטאה בפיזיות, ולכן הייתה תגובה אלרגית. תגובות אלרגיות בין אנשים נובעות מהרגשה חזקה אצל האדם שעומד מולך. כלומר, אתה ייצגת אצל בת הזוג האחרונה משהו מאוד חזק בתוכה שהיא לא טיפלה בו עדיין. 
 "מדובר במשהו שהיא לא טיפלה בעצמה, ואתה לא צריך להיפגע מכך, כי מדובר בבעיה שקיימת אצלה ולא אצלך. אם אני אלרגית למשהו אני אמורה לדעת זאת ולטפל בכך, כי זה אמור להופיע אצלי בכל מקום. יש כל מיני דרכים לטפל באלרגיה.
 "אתה יכול להבין שאם היא אלרגית אליך, אז גם לך יש כנראה משהו שאליו היית אלרגי כלפיה בעבר, אבל באחוזים הרבה יותר נמוכים. לפי התפיסה של 'בראייה אחרת' מדובר ב'ראי חוכמה מראה', כלומר שהרבה פעמים אנו פוגשים משהו או מישהו מהעבר שלנו שייצג אותנו בהיפוך בתיקון. אצל בת זוגך זה התבטא באופן מאוד חזק, והיא חשה את זה מאוד חזק, כי היא לא טיפלה באותו דבר בתוך תוכה ואתה שיקפת זאת אצלה באופן מאוד חזק". 


נולדתי כאמנית בכל רמ"ח אבריי, ולאורך כל דרכי אני יוצרת וכל מה שאני עושה, נוגע באמנות. לצערי אני לא מצליחה להגיע להכרה, ואני לא מצליחה להבין מדוע.
"בעולמנו כיום דווקא לדברים מאוד איכותיים, עמוקים ומהפכניים לוקח זמן להגיע להכרה. אם תסתכלי על תופעת הריאליטי בטלוויזיה, תראי שדברים פשוטים ופשטניים שמדברים בשפה נגישה וברמה נמוכה, הם אלה שמגיעים להכרה. גם הסטטוסים הכי מטופשים בפייסבוק מקבלים הרבה יותר לייקים מסטטוסים עמוקים, כי זה העולם שלנו כיום.
 
"יש אנשים שמוכרים את עצמם כדי להגיע להכרה ויש אנשים כמוך שלא מוכנים לוותר על האג'נדה שלהם ועל הנשמה שלהם, ולכן הם משלמים את המחיר.
"אם את לא מוכנה להתפשר, ייקח לך זמן לקבל הכרה. להיות מהפכן, אומר לשלם מחיר. את אמנית מהפכנית בחייך ובחינוך שקיבלת ולכן תיאלצי לשלם את המחיר על כך. באדם מהפכן יש הרבה בדידות, כי לא כולם מבינים את האמירה שלו ומעדיפים להיתלות במוכר ובידוע". 

ערכה: הדס בארי 

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב־20:00 ב"רדיו ללא הפסקה"