היום הבינלאומי ללא עישון, המתקיים מדי שנה מאז 1987 ושמטרתו להעלות על סדר היום העולמי את נזקי העישון למניעת תמותה ותחלואה ממחלות הנגרמות בעקבות עישון טבק, יתקיים מחר (שלישי). לקראת יום זה קורא ארגון הבריאות העולמי לכל מדינות העולם להיערך לתקינה ולהטלת מגבלות על עיצוב של עטיפות מוצרי טבק, כך שתהיינה פשוטות ולא מאירות עיניים, וכן למגבלות על הפרסום והשיווק של מוצרי טבק. כמו כן, קורא הארגון להדק את אכיפת האזהרות על עטיפות מוצרי טבק כך שתהיינה ברורות ובולטות ולפעילות אפקטיבית נגד הפצת מידע ושיווק המטעה את צרכני הטבק. 
במסגרת המאבק בעישון, תושק מחר תוכנית לגמילה מעישון לחיילים שפותחה על ידי חיל הרפואה, משרד הבריאות, האגודה למלחמה בסרטן ובית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית הדסה, בהובלת החוקר הראשי ד"ר חגי לוין. הגמילה מתבצעת בעזרת הטלפון הסלולרי. בשלב הראשון שלה הוכיחה התוכנית יעילות בהפסקת עישון, כאשר שליש מהאזרחים שהתנסו הפסיקו לעשן לאחר שלושה חודשים. מחר תושק לראשונה את האפליקציה גם עבור חיילים וחיילות.
התמיכה והסיוע בגמילה מעישון נעשית בעזרת הודעות טקסט לטלפון נייד ומותאמת במיוחד עבור חיילים וחיילות המשרתים בצה"ל. ההשתתפות בתוכנית היא ללא עלות למשתתף. התוכנית פותחה במיוחד עבור חיילים המשרתים בפיזור גיאוגרפי נרחב על מנת לאפשר תמיכה בזמינות גבוהה בכל שעה ובכל מקום. במסגרת ההרשמה לתוכנית, כל משתתף יבחר עבור עצמו תאריך הפסקת עישון, בטווח השבועיים הסמוכים ליום ההרשמה. לאחר מכן, המשתתף יקבל הודעות טקסט לטלפון הנייד המכילות תכנים המעודדים גמילה מעישון. מערכת ההודעות הדינמית מתייחסת לצרכים שייתכן ויעלו אצל כל משתתף לאורך תהליך הגמילה (חשק, מעידה, מצב רוח ירוד ועוד) על ידי שליחת וקבלת הודעות.
 

מחלה קטלנית

ממחקר פייסבוק שערכה האגודה למלחמה בסרטן עולה כי למעלה מרוב האוכלוסייה אינה סובלת כאשר מעשנים לידה. מתוך 786 שענו על השאלות בסקר, למעלה ממחצית השיבו כי כשמעשנים לידם הם זזים ועוזבים את המקום. 13% מהנשאלים אמרו שהם מעירים למעשנים ורק שליש מהנשאלים לא ציינו כל פעולה אקטיבית כנגד החשיפה לעישון, כאשר 23% מהנשאלים אמרו שהעישון כלל לא מפריע להם. 
מחקר נוסף שהוזמן על ידי חברת תרופות על מודעות לקשר בין עישון לתחלואת ריאות מגלה כי רק עשירית מהציבור מודעים לכך שסיגריות ועישון הם גורם משמעותי לתחלואה ומוות. בתוך כך, אף אחד מהמרואיינים לא ציין את מחלת המעשנים (COPD) כגורם תמותה שהוא מכיר. הממצאים המדאיגים עולים מסקר שערכה חברת התרופות אסטרה זניקה. תופעת "לי זה לא ייקרה" בכל מה שנוגע לתחלואת ריאות שכיחה והיא גם קיימת לגבי סיכונים שיש בחשיפה לשמש.
הסקר שערך מכון שילוב בחן את רמת המודעות לתחלואת ריאות כתוצאה מעישון בקרב הציבור, היכרות עם תסמיניה והאם הציבור קושר בין מחלה קטלנית זו לבין גורם הסיכון המרכזי להתפרצותה - עישון. הסקר נערך באמצעות האינטרנט, בקרב 500 גברים ונשים יהודים דוברי עברית, במדגם ארצי אקראי ומייצג של אוכלוסייה זו. ממצאי הסקר העדכניים.
עוד מנושא המאבק בתחלואת ריאות: תלמיד תיכון בשם גיא בר נס ותלמיד ממגמת הנדסת תוכנה בתיכון רוטברג ברמת השרון פיתחו מערכת ממוחשבת עבור האגודה למלחמה בסרטן, שתקל על המתנדבים והמתרימים בשיבוץ וייעול הליך ההתרמה ביום ההתרמה השנתי של האגודה. עד כה עשו זאת המתנדבים באופן ידני בתהליך מסורבל וארוך.