מדענים פיתחו בדיקת דם המסייעת לבחירת התרופה האנטי דיכאונית המתאימה אישית למטופל, כך דיווח השבוע מייקל רוברטס, עורך תחום הרפואה באתר האינטרנט של רשת BBC. עד כה, המטפלים באנשים עם דיכאון נאלצו להשתמש בשיטת הניסוי והטעייה על מנת להתאים את התרופה האנטי דיכאונית האופטימלית למטופל, כאשר במחצית מהמקרים, הסוג הראשון של התרופה האנטי דיכאונית שניתן למטופלים לא היה אפקטיבי. 
 
מדענים מקינגז קולג' טענו כי ניתן לקבל מידע על ידי בדיקות דם לגבי הטיפול התרופתי האנטי דכאוני המדויק המתאים לכל מטופל ספציפי. מבין המטופלים שתוצאת בדיקותיהם חיוביות לגבי הימצאות דלקת, הם בעלי הצורך בטיפול תרופתי אגרסיבי יותר מאחרים. ההתאמה עד כה של תרופות אנטי דיכאוניות על פי בדיקות דם היתה ל-140 אנשים בלבד, והמדענים סייגו את תוצאותיו בטענה שיש צורך בהגדלת המדגם והניסוי על מנת לבדוק עד כמה התוצאות הללו מתאימות ללוקים בדיכאון ברחבי העולם.
 
בדיקת הדם, שפותחה על מנת להתאים את המטופל לתרופה האנטי דיכאונית המתאימה לו, פורסמה לאחרונה במגזין הבינלאומי לנוירופסיכופרמקולגיה, כתוצאה של נתונים מצטברים משנים של מחקר. בבדיקות הדם שפותחו מחפשים אצל הנבדקים שני סימנים של דלקות, כאשר מטופלים עם רמות גבוהות של סימנים אלה בדרך כלל אינם מגיבים לתרופות האנטי דכאוניות הקיימות בשוק. פרופ' כרמין פארינטה, החוקר המוביל, אמר כי הממצאים עשויים לסייע לתפור טיפול מותאם אישית לכל אדם הסובל מדיכאון. פארינטה סייג כי יש להרחיב את המחקר: "עבור כשליש מהמטופלים בעלי הסימנים של דלקת בדם יש לבחון טיפול יותר אגרסיבי מהרגיל לדיכאון".

פארינטה סבור שסימני הדלקת הם תגובה טבעית של הגוף למתח, אבל באופן פרדוקסלי הם מפריעים ליעילות התרופות האנטי דיכאוניות. בהמשך לממצאי המחקר בדקו פרופסור פארינטה וצוות החוקרים האם תוספת של מתן תרופות אנטי דלקתיות, יחד עם התרופה האנטי דיכאונית, עשויה לסייע יותר בהקלה על תופעת הדיכאון. הוא הזהיר: "אסור שמטופלים ישנו את מינון התרופות שלהם בעצמם וגם לא שייקחו על דעת עצמם תרופות נוגדות דלקת ללא התייעצות עם הרופא המטפל".
 

מרג'ורי וולאס, חברת עמותה בריטית בתחום בריאות הנפש באנגליה, הגיבה למחקר: "היכולת לזהות אנשים עם דיכאון שלא מגיבים לתרופות אנטי דיכאוניות שכיחות הוא אחד הצעדים המרגשים ביותר בטיפול במחלות נפשיות זה מאות שנים". ג'ני אדוארדס, חברת אותה עמותה, אמרה: "אם התוצאות אכן יוכיחו עצמן בקנה מידה נרחב - החדשות הללו מסמנות קפיצת מדרגה בטיפולי נפש".