חודשי הקיץ והחופש הגדול מהווים אתגר מיוחד לאמהות. גבית גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לירון גור שטייגמן, מאמנת נשים ומקימת הקבוצה "זמן אימא" בפייסבוק, שאמרה: "חודשי החופש הגדול זה קיצוניות למה שאנחנו חוות כל השנה, לא איזה משהו חריג בנוף. אנחנו עמוסות כל הזמן. מהרגע שהם נולדים החיים שלנו משתנים. לא ידענו שככה זה יהיה. מי מספר לך את זה לפני? מי מספר לך שאם הילד יהיה חולה אתה עכשיו צריך להפסיד ימי עבודה ולשבור את הראש, כי המדינה לא עוזרת. חשבתי שבמדינה מתוקנת יהיה יותר נעים. אז מה, אסור לנו להגיד שקשה?"



"אנחנו בחרנו באמהות, היא מספקת ואין שני לה, אני מלמדת אמהות לשים את עצמן במקום הראשון בתוך האמהות, בסדר הנכון", הסבירה גור שטייגמן. "איך הן עושות את זה? קודם כל הן צריכות לזכור את עצמן. אני מדברת על הדברים הבסיסיים, כמו לאכול. איך יכול להיות ששלושה ילדים יוצאים מהבית מאובזרים עם קופסה של אוכל ובקבוק מים ואנחנו בלי כלום? למה אני צריכה לאכול שאריות, מה אני פח זבל? שואב אבק? מה פתאום. בדיוק כמו שאני מכינה להם קופסה, אני מכינה גם לי קופסה. זו המהות של 'זמן אמא'. אנחנו לא מקטרות, אנחנו מפרגנות לעצמנו ושמות את עצמנו במקום הראשון. אנחנו לומדות ליהנות מהאמהות וליהנות מהדרך.



"צריך ללמד אמהות שזה קודם כל הן", הוסיפה, "עבודות הבית, אם יישאר זמן, זה בסדר לעשות גם אותן, אבל לא חייבים להשתגע והבית לא חייב להיות מבריק, והילדים לא חייבים להיות 'מתוקתקים', והכל בסדר אם הם יהיו עם חולצה מלוכלכת. לא שאני גורמת להזנחה, אבל אם הוא שולף את החולצה מערימת הכביסה על הספה זה גם בסדר. לא צריך שהכל יהיה 'מתוקתק' במקום. מה שצריך זה שבני הבית יהיו שפויים. אגב, זה נכון גם לזמן אבא לא רק לזמן אמא. יש לך חצי שעה לפני שאתה אוסף את הילדים? שב, תירגע, תשתה, תאכל משהו, הילדים יקבלו אותך אחרת".



גזית ציין שיש כאלה שנותנים את הילדים למישהו שישמור עליהם כדי להקדיש זמן ליום כיף. גור שטייגמן השיבה: "זמן זוגי יכול להיות גם בבית כשמכבים את המסכים ומסתכלים אחד לשני בעיניים, זה לא חייב להיות יום כיף בספא, שלא כולם יכולים להרשות לעצמם. יש גם את הדברים הקטנים, לשבת רגל על רגל בבית".



עריכת תוכן "רדיו ללא הפסקה - 103FM": אסף נבו