האם אישה יכולה לאנוס גבר? דנה ספקטור ורן שריג שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם אורן, כבן 30 מתל אביב, שסיפר על חוויה המזכירה אונס שעברה עליו עם בחורה: "נפגשתי עם מישהי בשעות היום הלכנו יחד להרצאה. זו מישהי שיצאתי איתה בעבר ונפרדנו כי אני לא הייתי מעוניין. היא החליטה להמשיך את זה, אני לא כל כך רציתי. ליוויתי אותה הביתה ובדרך התיישבנו לשתות. היא לא שתתה, אני שתיתי מאחר הצהרים עד הערב בסביבות 23:00. התנגדתי, אמרתי שאני לא מעוניין ורוצה ללכת הביתה. אבל היא פנתה למלצרית שוב ושוב. נשארתי כי היא גרמה לי לאשמה, ואמרה לי 'לא, תישאר, אני לבד, אין מי שיהיה איתי, מה אכפת לך. אני לבד ולא נחמד לי, בוא, לפחות תבלה איתי קצת, לא שום דבר מעבר, רק תישאר איתי'. אני שילמתי על האלכוהול. כשיצאנו משם היא אמרה לי 'בוא תעלה אלי הביתה, רק תשב תנוח לפני שאתה הולך', כי הייתה לי הליכה ארוכה הביתה".




"אמרתי שאני לא מעוניין, והיא לקחה אותי איתה", המשיך לספר, "היא לא הפעילה כוח פיזי, אני כמעט 1.90 היא לא הייתה יכולה להפעיל כוח. ומשם זה 'בוא תשב על המיטה כי פה יותר נוח תישן פה'. בשלב מסוים זה הפך לסקס שאני לא הייתי מעוניין בו בשום צורה, עם התנגדות של 'אני לא רוצה', ממש באמירה, והיא מבינה את זה. אמרתי שאני לא מעוניין. היא לא מסוגלת להפעיל עלי כוח, אבל היא הורידה לי את המכנסיים ואמרה שזה יהיה לי יותר נוח. ואז מורידה לי את התחתונים ואומרת תראה כמה זה יותר נחמד. ובסופו של דבר זה הוביל לסקס שלא הייתי מעוניין בו. לא רציתי. בשום שלב בכל התהליך הזה אני לא הייתי מעוניין. בהתחלה עמד לי, למשך כדקה וחצי, ואז לא, וזה נפסק כי פשוט אי אפשר".


 

"באתי להראות את הצביעות"




"עברתי סקס שאני לא מעוניין בו ושלא הייתי מעוניין בו", הדגיש אורן, "הזיכרון שלי ממנו, ברור שהוא לא טוב, כי לא רציתי להיות שם בשום שלב. לא כואב לי, ואני לא יכול לעשות עם זה יותר מדי. אני גם לא מרגיש שזה השפיע עלי, אני עכשיו בזוגיות נהדרת ונפלאה, והכל בסדר. אני לא מפחד ללכת בחושך בסמטה. החברה שלי לא יודעת מה קרה וגם אין שום סיבה שהיא תדע. זה לא משפיע עלי בחיי היום יום, ולא על ההתנהלות שלי. זה לא מטען שאני סוחב. זה כן משהו שאני לפעמים משתף בו, אבל זה לא יעשה טוב לזוגיות בשום צורה".

"אחרי המעשה לא דיברתי איתה", אמר, "אני בעיקר מרחם עליה. אולי אשמע קצת סקסיסט, אבל אישה שצריכה להגיע למצב הזה, זה קצת לא נעים. כל אחד, כאדם, שמגיע למצב הזה, זה לא נעים. אבל ההתניה החברתית היא שהגבר הוא זה שרודף. ואם היא שם הגיעה למקום כזה, אז באיזשהו מקום לא נעים לי עליה, אני די מרחם עליה שזה מה שקרה. אני בא לעורר מודעות ולהראות שיש פה שני צדדים, שאין פה חד-צדדיות. אני בא להראות את ההבדל והצביעות. להגיד שזה התנהגות של בני אדם, לא שגבר הוא ככה ואישה היא ככה. המסקנה האישית שלי היא שלמדתי להתנהל הרבה פחות בצורת ה'לא נעים לי'. אני כבר לא נכנע ל'לא נעים לי'".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו