עד כמה פוגעת הצפייה בפורנו ביכולת לקיים יחסי מין רגילים, והאם צעירים צופים יותר בפורנו אשר מקיימים יחסים? דוקטור רונית אלוני, מטפלת מינית, דנה בשאלות אלה עם עם דנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". השניים תיארו בפניה מצב שבו גברים צעירים צופים יותר בפורנו ופחות יש להם כוח ויכולת לתפקד מינית. "זה נכון, זה יותר שכיח ואם זה יימשך ככה, זה עלול להגיע למצבים קיצוניים", אמרה ד"א אלוני. "ההתפתחות הטכנולוגית התפרצה ואנחנו נראה את זה בחומרה הולכת וגדלה. גברים צעירים צופים בפורנו בבית אחרי שעות העבודה, ולפעמים הם מתחילים לצפות עוד במקום העבודה לפני שהם יוצאים הביתה. אחר כך בבית זה הופך להיות החיפוש, החיפוש אחרי הדבר הבא, שיגרה אותי עוד יותר ממה שהתגריתי אתמול, כי כמו בכל התמכרות הצורך הוא לחפש משהו יותר עוצמתי, כי יש איזשהו תהליך של התרגלות לריגוש הקודם".



"מה שאפשר לראות בפורנו זה לא מה שקורה במציאות עם הנשים שמעוניינות או זמינות להיות עם אותם גברים צעירים, ואז אם בת הזוג שלי שבה אני צריך להשקיע הרבה יותר ולהתאמץ, והיא גם לא מוכנה לעשות את כל הקולות האלה וההצגות האלה ששחקניות הפורנו עושות, אז זה כבר לא מגרה אותי כל כך", הסבירה ד"ר אלוני. "אז גם אני צריך להשקיע הרבה יותר מאמץ, גם התוצאה היא פחות כיפית, גם אני קהה חושים כי התרגלתי לדברים מאוד מאוד מאוד קיצוניים, אז אני נשאר בבית ומסיים את זה ביני לבין כוכבניות הפורנו וזהו".



"הכי מכורים שפגשתי אלה אנשים שיכולים להעביר סופי שבוע שלמים מול הפורנו", סיפרה ד"ר אלוני, "הם אפילו יושבים בחברה ועם הטלפון החכם שלהם יכולים לצפות בפורנו ללא קול. ובכל רגע ורגע הם יכולים להיכנס לזה, ועוד ועוד, בדיוק כמו מהמרים כפייתיים. זה בא אצל אותם אנשים על חשבון ספורט, אוכל, חיי משפחה, חברים, תחביבים. כלום, אין כלום. זה הופך להיות מרכז חייהם ומכלה באמת את כל כוחותיהם והאנרגיות שלהם. אבל זה לא רוב האנשים, אלא מיעוט.

"רוב צופי הפורנו צופים בו בין 7 ל-9 דקות ביום. זה מאפשר להם לחפש מה הם רוצים לראות היום וקצת לאונן, וזהו. זה לא כל כך נורא. אבל אם זה הופך להיות דבר קבוע לאורך שנים, זה מעוות את התפיסה של מה זה זוגיות ואיך אני מספק את עצמי. אם זה משהו שהוא בנוסף, מעולה, אבל אם זה הופך להיות הדבר המרכזי, הוא מצמצם את היכולות הבין-אישיות".


"שני שלישים מהצופים בפורנו הם גברים. שליש הן נשים ויש עלייה בצפייה של נשים בפורנו", ציינה הדוקטור אלוני. "המקום בו נשים צופות הכי הרבה הוא במרכז ודרום אמריקה. הצפייה תזיק לשני המינים אם שניהם יצפו באותו הרצף. זה אותו הדבר. זה מחווט לנו את המוח ובונה לנו בו סכמות שגויות, במיוחד אם אנחנו צעירים מאוד ועוד אין לנו חוויות אחרות בין-אישיות".

פורנו מעודד אחים ואחיות צעירים מאוד לנסות בבית מה שהם ראו בסרט
"זה יכול להיות גם, זו בהחלט אופציה, כי מה שקורה היום יותר ויותר, וכבר כולם יודעים, שילדים בני 9 צופים בפורנו. עוד לפני כן, ובלי קשר, ילדים קטנים משחקים משחקים מיניים. חלק מהסוציאליזציה המינית שלהם הראשונית היא עם החברים שלהם, בלי שהם ממש מבינים את מה שהם עושים. ואז, אם הם רואים דברים בפורנו, הם רוצים לתרגל את זה, הם רוצים לראות מזה. קודם כל הם נבהלים מזה בגיל הזה, כשהם רואים את זה, לפעמים אפילו זה נורא מגעיל. הדרך להתמודד עם זה, ואיכשהו לווסת את ההצפה הרגשית שזה גורם להם, זה לדבר על זה עם החברים ולנסות לשחק בזה, כמו שילדים עושים עם כל הפחדים שלהם".

30% מהצעירים ביפן לא מקיימים יחסי מין
"אם זה ילך כמו שזה הולך עכשיו, כיוון של הפורנו, והיפנים שצופים הרבה בפורנו באנימציה מייצגים בשבילנו תרבות מאוד קרה ומרוחקת ולא אישית, אז אולי אנחנו הולכים לשם, מה לעשות. כיום יש משקפיים שמאפשרים לנו לצפות ולהפוך להיות משהו אחר, בעל חיים או רובוט או אישה שחורה או גבר או טרנסג'נדר ולקיים יחסים עם מי שאני רוצה, ואת כל זה אני אחווה כאילו שזה קורה באמת כי זה מטעה את המוח, משום שזה כל כך רב-ממדי והתחושה היא שאנחנו חלק מהחוויה. זה באמת משהו מאוד סוחף, מרגש ומוחשי".

ד"ר אלוני פירטה את הקושי שיכול להיגרם בתפקוד המיני: "הדברים הסטנדרטיים הם בעיות של זקפה, בעיות של שפיכה מוקדמת או מאוחרת, קושי ליצור קשר אינטימי, כאבים ביחסי מין אצל נשים או חוסר אורגזמה. זו קבוצה אחת של אנשים. לקבוצה השנייה אין בכלל בעיה בתפקוד המיני, אבל הם לא מצליחים ליצור קשר, לא מצליחים להיות בקשר, להחזיק קשר, הם לא מצליחים לעבור יותר מדייט אחד. הם לא מצליחים להיות עם אנשים. והם זקוקים לסוג אחר של טיפול, עם סרוגייט".

"סרוגייט הוא טיפול חודרני שבו אנחנו שולטים ומתערבים בחלק גדול מאוד מהמהלכים של הטיפול, באמצעות צירוף של בן זוג חלופי. מטופלים לא באים בזוג, אלא אחד מהם בא, או שאין להם בני זוג. ואז אנחנו מביאים בן או בת זוג ויש יותר שליטה על הקשר. כלומר אם רן בקשר זוגי עם דנה, הוא לא מתאים לטיפול סרוגייט, אלא לשיחה משותפת של שני בני הזוג, אבל אם גבר לא יכול ליצור קשר, כשהוא נמצא בקשר הוא לא מתפקד מינית, ועייף מהכישלונות או מההימנעות שלו, אז הוא בא לטיפול. ואם רואים שהוא כבר עשה די הרבה כדי לנסות להתגבר על זה ולא הצליח, כולל טיפולים אצל פסיכולוגים ומטפלים מיניים אחרים, ועדיין לא מצליח להתגבר על הקושי, אז מטפלים בו".