דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התוכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה. והפעם: ופלים ועוגיות ללא סוכר עוזרים לדיאטה. ובכן, לא נכון.



הרבה אנשים חושבים שעוגיות וופלים ללא סוכר הם דיאטטיים ומתאימים לנו לתפריט של הדיאטה. זה ממש ממש לא נכון. אומנם בעוגיות ובוופלים ללא סוכר אין סוכר, אבל אין בהם פחות קלוריות, כי במקום הסוכר מכניסים לשם דברים אחרים. לפעמים זה קמח לבן, לפעמים בעוגיות בריאות יש יותר שיבולת שועל או יותר אגוזים. בכל מקרה, משהו תופס את הנפח של הסוכר שירד. אז בדרך כלל הדברים האלה מכילים אותו מספר קלוריות כמו הסוכר. אם תבדקו על האריזה, תראו שמספר הקלוריות של 100 גרם ופלים או עוגיות ללא סוכר, מאוד דומה לוופלים והעוגיות הרגילות. 




עוגיות ללא סוכר מתאימות למי שיש לו נטייה לסוכרת, וגם במקרה הזה אני ממליצה לא לבחור את העוגיות עם הקמח הלבן, כי לפי המחקרים קמח לבן אמור להקפיץ את רמות הגלוקוז בדם כמעט כמו הסוכר הלבן. אם אתם רוצים לשלב את זה בדיאטה, תבדקו את מספר הקלוריות. אם אתם רואים שבוופל רגיל יש 50 קלוריות ובוופל ללא סוכר יש 47 קלוריות, צריך להתייחס לזה כאחד תמורת אחד, אם כבר רוצים להתייחס לזה, כמו לעוגיות רגילות.