רן שריג ודנה ספקטור פתחו את תוכניתם ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" במענה לביקורות שהוטחו בהם, לאחר מכתב האהבה שכתב שריג לספקטור לרגל יום הולדתה ה-45. למכתב צירף תמונה מחמיאה של ספקטור בבגד ים ביקיני. הרשת געשה, בעיקר מצד פמיניסטיות שטענו לשוביניזם והחפצה, וסגרו עם שריג חשבונות ישנים.



"אני מרגישה ששיחקו לי במוח היום וזה כמו 'קן הקוקיה'", אמרה ספקטור, "אני לא מצליחה להבין אם אני משוגעת או שהעולם משוגע. נראה לי שהעולם משוגע. רן העלה תמונה שלי בביקיני וחשבתי שזה מאוד פופולארי באינסטגרם. המכתב שלך היה אפילו יותר יפה מהמכתב של בראד פיט לאנג'לינה ג'ולי, ואני לא דומה לה בשום דרך. אני רוצה להרגיע את כל הפמיניסטיות: אני יודעת שאני לא יפה. אני לא מחזיקה מעצמי ולא עפה על עצמי. אני יודעת שאני לא נראית כמו גלית גוטמן ושאני לא יפהפייה. זה בסדר, אפשר לשחרר את זה כבר. נורא מרגיזה אותן העובדה שאישה כמוני מקבלת מכתב אהבה כאילו היא יפה. איך אני מעזה לקבל מכתב אהבה מגבר שחושב שאני הכי יפה בעולם. באיזה זכות?".




"זו מתנה שרציתי לתת לך", סיפר שריג, "כי נמאס לי להסתובב עם אישה שיש פער כל כך גדול בין איך שהיא נראית, נראית טוב, לבין איך שמעזים 'להיכנס' במראה החיצוני שלה. רציתי שהעולם שמכאיב לך יראה איך נראית אישה בת 45 בביקיני בעיניים שלי. אלוהים עדי שיש לי תמונות ביקיני הרבה יותר ראוותניות, גנדרניות ואמאזוניות ומפוארות שלך, ודווקא לא בחרתי אותן. בחרתי אותה כי יש בה משהו קטן ומציצני וזוגי. ואז קמה הסערה הזאת של בנות שהתחילו להסביר לי איך אני צריך לכתוב אהבה לאישה שלי, והתחילו להסביר לך, בעודן מדברות על 'הסגברה', איך את אמורה להרגיש לגבי המכתב הזה. ואת אמרת לי אתמול שכל החיים חיכית שיכתבו לך טקסט כזה".



ספקטור המשיכה: "בגיל 16 חשבתי שאני הדבר הכי מכוער, גמלוני ודפוק בעולם, וכל החיים רציתי, ועוד בגיל 45, שיכתבו לי מכתב כזה, שמישהו מסתכל עלי וחושב שאני יפה, למרות שאני לא יפה. והוא חושב שאני מוח חד וחריף והוא חושב שאני מדהימה. והוא רואה בי את כל העולם ואת כל הקוסמוס, והייתי אתמול כל כך מאושרת. ותוך 24 שעות אני עצובה ובא לי לבכות. תודה לפמיניזם, כל הכבוד, תודה לכם על הקדמה. בהתחלה פמיניסטיות טענו בטוויטר שאתה לא מספיק פמיניסט, במיוחד אחת שיש לה אובססיה אליך. אמרתי שבסדר, שהיא תחפש לעצמה פמיניסט להתאהב בו ואני אמשיך לקבל מכתבי אהבה, זה הדיל. ואז רציתי להבין מה בעיניה יהיה בסדר, איזה מכתב אהבה יעשה אותה שקטה ויהיה מספיק פמיניסטי בעיניה".



"אני אוהב אותך וכואב את הכאב שלך, את לא באה להן טוב", אמר שריג. "המקבץ הוא יותר מדי. את מוכשרת ואת חכמה ואת נראית טוב. ואני עדיין חושב שהחברה מעדיפה את הנשים החכמות והדעתניות, כונפות, בלונדיניות שמנמנות וחייכניות כמו השכנה ממול ולא עם שפיצים ולא אדמוניות ולא פראיות וזה בא לאנשים לא טוב. לא התכוונתי לכתוב מכתב פמיניסטי. אני לא חושב שאת רוצה לשכב עם גבר פמיניסט. זה קצת עצוב כי בסוף הן מגיעות אליך ואומרות 'הסגברה', כלומר שגברים מסבירים לנשים איך הן צריכות להיות. יש להן משטרת נאותות פמיניסטית מטורללת, שמצד אחד יש להן את דורין אטיאס והן מוכנות לקבל הערות מנשים אחרות ומגייז, שיגידו להן איך להתלבש ולהסתפר, ואם רק סטרייט פותח פעם אחת את הפה שלו ומדבר אל אישה, כמו שגבר מסתכל על אישה לפעמים, אז צא מהחדר, אנחנו לא מעוניינות בדיון הזה".





"אני אוהבת נשים, והן שוברות לי את הלב פעם אחר פעם"
 


"אמרתי לך שגבר מיני לא יכול להיות פמיניסט, זה נכון, אי אפשר להיות גם מיני וגם פמיניסט", אמרה ספקטור בסרקזם. "שנינו מיניים ואולי אי אפשר, כי אם אתה רוצה לשכב איתי אתה מחפצן אותי. יש לך איבר מין וזה בעיה ואולי אתה צריך לעבור איזה סוג של סירוס וזה יהיה בסדר. וזה הצחיק אותי. ואז התפרסם טקסט של אישה באתר של נשים שאמור להעצים נשים. בטקסט הזה חוץ מלקרוא לי מכוערת היא עשתה הכל. ועכשיו אני מרגישה מכוערת כי הייתי על גג העולם ויפהפייה אתמול ועכשיו יש לי פרצוף בולדוג ואני עצובה. בחורה אחרת קראה לי מכוערת. והכי חשוב שאני אדע שאני לא יפה, וזה שבעלי חושב שאני כמו קייט מוס, זה לא בסדר. שאני אדע שאני לא יפה, שאני אדע שאני נראית בדיוק כמו שאישה בגילי נראית. איך היא כתבה: 'אפשר להתווכח על עניינים אסתטיים, ספקטור יודעת איך היא נראית, בדיוק כמו שאישה צריכה להיראות. אני לא יכולה לסבול את זה. אני לא מצליחה להבין".



"אבל זה מה שאתן עושות אחת לשנייה", אמר שריג, "מה זה פמיניזם אם לא אחוות נשים, 'סיסטרהוד', רק שהן שכחו לשאול את ה'סיסטר' הקטנה שלהן, אותך, איך את מרגישה לגבי זה. בדרכן לספר לך איך את אמורה להרגיש ואיך את אמורה להתנהג ולקבל את זה ולהצטלם ולהתלבש ומה התספורת שלך ואיך את אמורה לדבר. ה'נו נו נו' הכי גדול של נשים הוא מנשים עצמן. אפשר לחפש את הרגשות, אין הרבה רגשות אנושיים, הם מתחפשים למיליון דברים, והרגש שמתחפש הכי יפה, כי הוא הכי בזוי בעינינו, כי הוא הכי שכיח, זו הקנאה הירוקה והישנה, זוכרת אותה? במשטרת המחשבות היא מתחפשת לצדקנות, ולהתנשאות ולנאותות, ולגרום לכל אחת מכן להסתדר לפי מה שנכון. בשעה שכל מה שנשים צריכות להגיד אחת לשנייה זה 'תעשי מה שבא לך, כל עוד את יכולה'. אתן חיות עם החרדות שלכן, לא אנחנו. החרדה שלכן מגיעה לחוף הים לפניכן, לא בגללנו הגברים, אלא בגלל משטרת המחשבות המטורללת שלכן, לעצמכן".



"תודה לאתר 'סלונה'", סיכמה ספקטור, "קרן פלס עם בגד ים בשער 'לאישה' זה בסדר, דנה ספקטור באינסטגרם של בן זוגה עם מכתב אהבה בגיל 45, זה לא בסדר. תודה לפמיניזם. בעולם ההפוך שלכם אנחנו השוביניסטים ואתן הפמיניסטיות. תודה על התמיכה והפרגון. תודה שגרמתם לי להרגיש שוב עצובה ומכוערת. נשיקות. כל פעם שאני מנסה לפרוש כנפיים באה איזה מישהי שמכנה את עצמה פמיניסטית, ויורה. אני אוהבת את הג'נדר שלי, יש לי חברות בנות, הן כמו אחיות שלי, אני אוהבת נשים, והן שוברות לי את הלב פעם אחרי פעם. למה אסור לי לעוף? מה אכפת לכן שהוא אוהב אותי ושהוא חושב שאני סקסית? מה אכפת לכן שאני מרשה לעצמי להרגיש שאני יפה תחת העיניים שלו? מה אכפת לכן? מה אכפת לכן שאני לשניה מרגישה טוב? זו ההעצמה שלכן? ככה אתן מעצימות אותי? גברים שולחים אותי למטבח, אתן שולחות אותי חזרה להיות דבה, מכוערת. מי את בכלל מגעילה? תודה לכן. אני אוהבת אתכן, ואני אמשיך לאהוב אתכן ואתן תמשיכו לשבור לי את הלב. ככה זה יהיה כל החיים. תודה ליסמין לוי שעבדה איתי, קולגה".



תוכניתם של דנה ספקטור ורן שריג, ימים א'-ד' בשעה 23:00, "רדיו ללא הפסקה"