המרוץ לנשיאות ארצות הברית הוא ההצגה הטובה ביותר בעיר הגלובלית. הילרי קלינטון ודונלד טראמפ מספקים חומרים למהדורות החדשות מדי יום בכל פינה בעולם. לצד שני השחקנים הראשיים מככבים לא מעט שחקני משנה, שמנסים לקדם או להכשיל את המועמדים.

קחו, למשל, את מישל אובמה, הגברת הראשונה של אמריקה, שהיא מטבע הדברים בעד הילרי. היא כבשה בחודש האחרון כותרות באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות בזכות כמה אירועים שונים, כמו הסרטון האחרון שלה, שבו היא שרה ביונסה במכוניתו של הקומיקאי ג'יימס קורדן. מישל אובמה היא דוגמה לחיבור בין מובילי דעה לקידום מסרים. יש כוכבים שמקדמים חברות מסחריות, ארגונים או עמותות. יש כאלה שיוצרים סדר יום מתוך כוונה לחולל שינוי.
כמי שעוסקות בתחום התזונה, בחרנו בשלושה מובילי דעה שהותירו את חותמם בתחום. את הראשונה הזכרנו, הגברת אובמה. אנחנו עוקבות בהשתאות אחריה בעיקר בזכות פעילותה לצמצום ממדי ההשמנה בקרב ילדים ודרכיה היצירתיות לעשות זאת.

אחד התחומים המזוהים עם פעילות אשת הנשיא הוא קידום הבריאות על ידי תזונה נכונה ופעילות גופנית בקרב ילדים. בפברואר 2010 הכריזה אובמה על תוכנית לאומית שאפתנית לפתרון השמנת הילדים בתוך דור אחד. היא קראה לכל הגורמים לשלב כוחות: נבחרי ציבור מכל דרגי הממשל, אנשי מקצוע מתחום הבריאות, אנשי חינוך, הורים, ארגונים קהילתיים וחברות במגזר הפרטי. התוכנית כללה חינוך לתזונה נכונה לילדים, מתן מזון בריא בבתי ספר, נגישות למזון בריא וזול, העצמת הורים ומטפלים והגברה של פעילות גופנית.
אובמה פועלת בערוצים מגוונים, כמו הזמנה של ילדי בית ספר לגן הירק בחצר הבית הלבן. באמצעות טיפוח הערוגות וגידול הירקות למדו הילדים באופן חווייתי על הירקות ועל תרומתם לתפריט מזין. ב־2015 הפיצה הגברת הראשונה סרטון שבו היא מזמינה אותנו לצפות בה במהלך אימון אישי בבית הלבן. אשת הנשיא נותנת דוגמה אישית, מהווה מודל לחיקוי ומשלבת הרבה הומור, גם עצמי. 
ג'יימי אוליבר הוא דמות מוכרת, והיום לא ברור בזכות מה יותר: הביצועים הקולינריים שלו או הפעילות שלו לשיפור התפריטים של ילדי בריטניה ובהמשך גם ילדים בארצות נוספות.
הקריירה של "השף העירום" (אין הכינוי מרמז על עירום פיזי אלא על מתכונים "עירומים", פשוטים וקלים) פרצה בבריטניה ב־1999 בתוכנית טלוויזיה ב־BBC. מאז הספיק לפתוח מסעדות, לכתוב ספרים, להקים בתי ספר לבישול, לפרסם רשת סופרמרקטים גדולה ולקדם תזונה נכונה לילדים על ידי בישול בריא ושימוש בחומרי גלם מזינים.
בזכות עסקיו הרבים והמגוונים צבר אוליבר הון רב. בשנת 2002 ייסד קרן לחינוך ילדים לתזונה נכונה, במקביל למלחמה בהשמנה. השף טוען כי צריכה של אוכל מזין, טוב וטרי היא זכותו של כל ילד. הוא פועל במספר מישורים: חינוך לתזונה נכונה, זמינות מזון בריא גם בקרב אוכלוסיות חלשות, צמצום בזבוז מזון וחינוך לבישול בריא.
אוליבר טוען כי בישול הוא מיומנות חיים שיש ללמד ולטפח. הוא סבור כי ידע בתחום מביא להגברת המודעות, לקבלת החלטות ולקנייה מושכלת יותר, וכל זאת תוך שמירה על כדור הארץ. 

שיעור לשון

פרופ' מריון נסל מאוניברסיטת ניו יורק היא דמות פחות מוכרת בארץ, למרות הכותרות שסיפקה בעת ביקורה לאחרונה בישראל, כשהשתתפה בכנס באוניברסיטת תל אביב ל"מערכות מזון בנות קיימא". הכנס היה פרי שיתוף פעולה של הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא, מרכז מן ואוניברסיטת ניו יורק. פרופ' נסל אף הוזמנה להרצות בפני ועדת האסדרה של משרד הבריאות לקידום מזון בריא.
בארצות הברית היא בולטת בלשונה החדה. היא תוקפת פעם אחר פעם את תעשיית המזון ומציגה מניפולציות שאותן נוקטות החברות כדי לשכנע את הצרכנים לרכוש את המוצרים שלהן. נסל כיוונה לקשרים הפסולים בין אנשי מקצוע וארגונים מקצועיים כמו איגוד רופאי הלב האמריקאי ואיגוד הדיאטנים האמריקאי המשתתפים במחקרים ממומנים על ידי התעשייה, ולכן מטים את התוצאות במקרה הטוב ומסלפים אותן במקרה הפחות טוב.
בכל הזדמנות מסבירה פרופ' נסל עד כמה מבלבלות אריזות המזון וההצהרות שמופיעות עליהן. לא בכדי זכתה לכינוי "הטליבאן של המזון". היא פרסמה ספרים רבים, ביניהם "הפוליטיקה של המזון" ו"מה לאכול" שתורגם לעברית.
ניכר כי הדרכים שבהן משתמשת נסל שונות מאלה של אובמה ואוליבר. היא ביקורתית, פרובוקטיבית, אך עדיין בעלת השפעה רבה על השיח הציבורי ומובילה לשינויים בתעשיית המזון ובקרב הצרכנים. היא נמרצת כתמיד ולמרות גילה, 80, לא התמתנה בדעותיה ובפעילותה.
אנחנו מקוות לראות גם אצלנו מובילי דעה שישפיעו על שיח התזונה בישראל. כאלה שיצטרפו לשר הבריאות יעקב ליצמן שפועל יותר מקודמיו לשיפור התזונה שלנו, ולאשת התקשורת מיקי חיימוביץ', שהאירה בזרקור את תפריט הילדים במסגרות חינוכיות ומקדמת את "יום שני ללא בשר" מתוך דאגה לבעלי חיים, אחריות לכדור הארץ ואמונה שהפחתה בצריכת מזון מן החי תורמת לבריאות.