דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התוכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה. והפעם: חמוציות "ללא סוכר" הן דיאטטיות?



ממש לא. הרבה אנשים שמוסיפים לסלט שלהם חמוציות 'ללא סוכר', חושבים שמדובר בתוספת זניחה מבחינת הקלוריות, כי החמוציות הן 'ללא סוכר'. זו טעות. חמוציות בהחלט משדרגות את הטעם של הסלט ומוסיפות צבעוניות ועניין, אבל מבחינת הקלוריות אין יתרון לחמוציות 'ללא סוכר'. חמוציות עם סוכר שוות בערך 320 קלוריות ל-100 גרם. בחמוציות 'ללא סוכר' יש בערך 300 קלוריות ל-100 גרם, כמעט שאין הבדל בין שני הסוגים האלה. בכף אחת של חמוציות, עם או 'בלי סוכר', יש כמעט 50 קלוריות. בכל חמוצית אחת בודדת בין 5 ל-8 קלוריות, תלוי בגודל.




אגב, בחמוציות התגלה חומר שיכול למנוע מחיידקים להיצמד לדופן של שלפוחית השתן. לכן הן מפחיתות את הסיכוי לדלקות בדרכי השתן וגם מזרזות את הריפוי אם כבר יש דלקת. אבל, כדי לקבל את ההשפעה הכי גדולה, עדיף להשתמש בחמוציות טריות או מיץ חמוציות טרי. החמוציות המיובשות או הכמוסות, יעילות קצת פחות.