אני בעל חברה לחומרי בניין עם עוד שני שותפים, וכרגע יש סכסוך בין שלושתנו, כי אחד מהשותפים לקח אחוזים מאיתנו בלי ידיעתנו, על ידי כך שהוא החתים אותנו באופן פיקטיבי בלי שנשים לב לפני כמה שנים. פנינו לעורך דין והוא אמר שזה סיפור מורכב ושצריך הוכחות, אבל כרגע אין לנו הניירות, ואנחנו עדיין מחכים. הבעיה היא שכרגע הסכסוך גומר לנו את העסק. אנחנו, שני השותפים, מושכים לכיוון אחד, אבל הוא לא מוכן להקשיב לנו כי יש לו 53% מהבעלות. הוא לא מוכן לקנות או למכור את העסק, ואנחנו לא יודעים מה לעשות.



"אם נעשה דבר פלילי והשותף החתים החתמות באופן פיקטיבי ולקח מכם אחוזים, מדובר בהונאה, ואת כל המסמכים אפשר לקבל מרשם החברות, שבו יש כל מסמכי התאגיד ואת החתמת השטרות להעברת המניות. בבדיקה הכי פשוטה יוכלו לראות כי אין מדובר בחתימות שלכם. אני לא מבין למה אתם מחכים. אם היה קורה לי דבר כזה חס וחלילה, לא הייתי מוותר עד שהייתי מוציא את המסמכים ומיד גם מוציא צו מניעה, כי מישהו גנב לכם פה את העסק.



"בשביל לפרק את החברה, צריך לבנות את הרקע וללכת לבית המשפט ולהגיש בקשה לפירוק שלא מרצון. אין מדובר במצב פשוט, כי לא ייתכן שכל בעל עסק עם שותפים יקום ויאמר במעמד צד אחד שהשותף השני גנב, ולכן צריך לפרק את העסק. זה בלתי אפשרי. לשותף שלך כרגע יש המניות שלו על פי חוק, ואתה לא יכול לנשל אותו, אף כי במקרה שלך מדובר בהונאה מצד השותף שאפשר להוכיחה. פנו אל עורך דין המתמחה בתחום החברות, ובקשו שיגיש בקשה לפירוק וצו מניעה, ובמקביל הגישו גם תלונה במשטרה על הונאה.



"יש פה כל כך הרבה עקבות בשלג, עד שגם עורך דין סוג ב' ביום גרוע יוכל לפתור את זה ב-48 שעות. קחו את התיק המלא מרשם החברות, עברו על כל המסמכים והנתונים והוכיחו שיש פה גניבה לכל דבר, כי השותף גנב לכם מניות, ואין כל הבדל בין גניבת מניות לגניבת כסף. לאחר התלונה במשטרה גשו לבית המשפט כדי להוציא צו מניעה ובקשו לנהל את ענייני החברה בלי החלטותיו של השותף, כי במצב הנוכחי הסכסוך הזה הורג את העסק שלכם".






יש לנו בית שהשווי שלו מוערך במיליון וחצי שקלים, ואנחנו שוקלים לקנות דירה להשקעה ומתלבטים בין כמה אפשרויות. התלבטנו בין דירת השקעה בחו"ל בערים כגון בוקרשט, בודפשט או ברלין, לבין דירת נופש בטבריה - או בכלל כיוון אחר של רכישת דירה רגילה למגורים שעליה נצטרך להוסיף סכום כסף קטן. אנחנו לא יודעים לאיזה כיוון כדאי ללכת, כי לכל אופציה יש החסרונות שלה. למשל, לגבי רכישת דירה בברלין למדנו שהגרמנים לא קונים בתים, ורק הישראלים הם שרוכשים דירה שם, כי בגרמניה יש חוק הגנת הדיור ולפיו לא ניתן לפנות את השוכר. בנוסף, גם שכר הדירה בברלין בעבור דירת שני חדרים עומד על כ-200-300 יורו, ואף שמחירי הדירות שם זולים מאוד, אנחנו לא יודעים אם מדובר בתשואה טובה ושווה עבורנו. באיזו אופציה לדעתך כדאי לנו לבחור?



"על דירות נופש בארץ אני לא יודע ולא מבין, ולכן מעדיף שלא להתייחס. חשוב לציין שבעוד אנשים דנים עם עצמם כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה, הם בדרך כלל נשארים עם ההתלבטות ולא עושים כלום. לכן אתן לך את הכללים הברורים שעל פיהם ניתן לקבל החלטות בנוגע לרכישת נדל"ן. כדי לעשות רכישה טובה של נכס, היא צריכה לעמוד בשני מדדים: הראשון הוא שהערך שלה בקנייה הוא רלוונטי והגיוני לדירות דומות שנמכרות באותו אזור. המדד השני הוא השכירות שלה, כלומר התשואה שאתה תקבל שצריכה לנוע בסביבות מינימום 4% ומעלה. זו כל התורה, כל השאר לא משנה.



"כדי לרכוש דירה להשקעה אתה לא חייב לקחת סכום מלא באמצעות משכנתה לכל מטרה. לדוגמה, אם אתה קונה עכשיו דירה להשקעה בחצי מיליון שקל - ואגב, יש מלא דירות כאלה בארץ באזורים מצוינים להשכרה, כי הם אזורים מתפתחים שיש סיכוי שיהיה שם רווחי הון יפים - אתה צריך לקחת משכנתה לכל מטרה רק בגובה של 150 אלף שקל בלבד, ואת היתר עדיף לקחת במשכנתה רגילה, כי על משכנתה לכל מטרה יש ריביות גבוהות יותר, ולכן עדיף לקחת סכום קטן יותר".






מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל שישי ב-08:00, "רדיו ללא הפסקה"

עריכת תוכן "רדיו ללא הפסקה":
 הדס בארי