אני סובלת מהתכווצויות ברגליים, וזו הרגשה מאוד לא נעימה. נוסף על כך, מדי פעם יש לי תחושה מאוד מוזרה שהרגליים שלי הופכות לגוש קרח. מהי הסיבה לכל התופעות הללו?



"התוכנית הזאת לא עוסקת בייעוץ רפואי אלא בייעוץ פילוסופי, ולכן נוסף לייעוץ שניתן כאן, יש צורך לבדוק את התופעות הללו גם מבחינה רפואית. יש תופעות רבות שלעתים מתברר שאינן קשורות לסיבות פיזיות, ולכן לא נמצא להן מענה בתחום הרפואה, ואפשר לבדוק אותן בהקשר למצבו הנפשי של האדם. התכווצויות ברגליים נגרמות לרוב עקב מחסור במגנזיום, וכדאי לבדוק אם את סובלת ממחסור במינרל זה. לפעמים אדם סובל מהתכווצויות בכל הגוף, שגורמות לכאבי ראש ממושכים, ואותן התכווצויות עלולות לנבוע מפחד, כי אותו אדם מתכווץ מכל דבר שמפחיד אותו. על פי 'בראייה אחרת', יש אנשים שכל דבר מכווץ אותם, כי הם סיימו את המנה שלהם בחיים. הם לא יכולים לעשות יותר ממה שהם עשו עד כה.



'בראייה אחרת' טוענת שצריך לכבד כל אדם באשר הוא, והמילה 'לחוס' נובעת מהבנה וראייה מאיפה כל אדם בא. יכול להיות שאת אדם מכווץ כי עשית יותר ממה שאת יכולה, ולכן כל דבר אחר מפחיד ומרתיע אותך ואת מעדיפה להישאר באותו מקום, מתחת לשמיכה מסוימת, הגנה מסוימת. יש גם הרבה אנשים שמרגישים וחשים קור והם רוצים לקפוא בתוך עצמם, ולכן מעדיפים לא להיות בקרבת אנשים אחרים. פגשתי לא מעט אנשים שסובלים מקור, והם תמיד רוצים להיכנס לתוך מים, אבל הם מכניסים רק את הרגל לתוך המים ולא את כל הגוף, כי הם לא מצליחים להפשיר את עצמם. מדובר בטיפוס של אדם שסיים הרבה מנות בחייו ואת מספר האנשים שהוא יכול להיות איתם ולצדם. היכולת שלו להכיל דברים היא מצומצמת מתוך המקום שממנו הוא הגיע, ולכן הוא חושב שעשה מספיק. אני מציעה לך לנסות לא להתכווץ מהחיים. לא לפחד ולא להירתע מכל דבר חדש שנכנס לחייך. סמכי על עצמך יותר ועל אנשים שקרובים אלייך ונסי להבין את הדברים לעומק בלי להיכנס למחשבות ולרעיונות שעלולים לכווץ אותך".



בתי האמצעית בת 25, והיא במערכת יחסים במשך כשנה עם בחור שראתה כבן זוג לטווח הארוך ואף חשבה להתחתן עמו. יש להם זוגיות טובה, והוא מאוד משתדל במערכת היחסים שלהם. לאחרונה היא החלה לחוש ספקות לגביו ולגבי עתיד הקשר עמו. רציתי להבין מדוע היא לפתע לא שלמה יותר עם הזוגיות הזו.


"בתחילה בתך חשבה שבן זוגה הוא הנכון עבורה, אבל דווקא לאחר שהוא התחיל להתפתח, החלו לצוץ אצלה ספקות לגביו. נסי להיזכר מה קרה לבתך בין גיל 14 לגיל 17. זו תקופה שבה היא בעצמה עברה תהליך של התפשטות והתלבשות. בגיל 14 בתך הפכה לפתע לאדם אחר, ואז היא החלה לבנות את עצמה מההתחלה עד גיל 17. מדובר בתהליכים שמתרחשים בתת־מודע, ולכן, כאשר היא מתבוננת בבן זוגה עובר תהליכי התפתחות, היא למעשה צופה בעבר שלה, בתהליך שהיא עברה בזמנו. בן זוגה של בתך התפשט מההתנהלות הילדותית שלו ונבנה מחדש. בתך נזכרת בתהליך שהיא עברה, שיצר אצלה שינוי מהותי, ולכן, היא חווה לפתע ריחוק מבן זוגה. הסיבה לכך היא כל מה שלא טופל נכון בחוויה שלה במהלך תהליכי ההתפתחות שעברה.



לרוב, כשאנו משתנים, אנחנו מחפשים חברים אחרים, דעות שונות, כי אנחנו כבר לא כמו שחשבנו בעבר. שינוי זה יוצר אצלנו הרגשה של בדידות וקור, כי אנו מתפשטים וצריכים ללבוש תלבושת חדשה. בתך צופה כעת בתהליך שעובר בן זוגה וחווה שוב את חוויית הבדידות שעברה אז מתוך השלכה והתבוננות בשינוי שעובר בן זוגה. היא צריכה לחקור את עצמה ולהבין מה היא חוותה בגיל 14, כדי שתוכל להבין מה היא משליכה כעת על היחסים שלה עם בן זוגה. מדובר במשהו שהיא עדיין לא פתרה עם עצמה. לכן, בכל פעם שהיא מתבוננות בבן זוגה המתפתח היא מתרחקת, כי היא זוכרת בתת־מודע שבכל פעם שהיא התפתחה, היא נשארה לבדה. היא רואה זאת כאנלוגיה אצל החבר, ולכן היא חווה ריחוק, כי האדם שהכי קרוב אלינו, הוא למעשה השיקוף שלנו. אם בתך תבין זאת, היא תוכל לעשות עבודה עצמית ולפתור את הבעיה שיש לה במערכת היחסים".



עריכת תוכן רדיו 103FM: הדס בארי

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב-20:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"