מה ההבדל בין שמרים יבשים שקונים בסופר לבין שמרים של לחם מחמצת? והאם יש הבדל בריאותי משמעותי ביניהם?
"השמרים שאת קונה בסופר, שמגיעים בקוביות, הם שמרים יבשים שנועדו להכין לחם. מדובר בשמרים שהכינו לשיווק, אבל לאו דווקא מדובר במוצר מזיק. לעומתם, השמרים של המחמצת עשויים מעיסה שאליה נותנים לשמרי הפרא מהאוויר לחדור ולהתסיס אותה, וכך למעשה נוצרת המחמצת. כמובן שהדרך הזו היא יותר טבעית מאשר מזון מתועש, אבל גם בשמרים הקנויים אין כל חשש מבחינה בריאותית, ולדעתי אין כל הבדל ביניהם.



"יש כמובן הרבה אנשים שחושבים שהשמרים המתועשים גורמים לבעיות עיכול למיניהן ולתחושת צרבת, אבל אני לא יודעת אם אכן זה הגורם לכך. בכל אופן, אני ממליצה לך לנסות על עצמך את שני הסוגים. אם את מרגישה שלחם מחמצת עושה לך טוב, כנראה שהוא המתאים לך ביותר, ולחלופין, אם הלחם העשוי משמרים רגילים גם לא גורם לך לבעיות עיכול, כנראה שאין בו כל בעיה. מבחינת הקלוריות, בשניהם יש בדיוק את אותה הכמות".



איך אפשר לכוון את הירידה במשקל כך שתפחית את השומנים בבטן ופחות מהרגליים, והאם בכלל אפשר לעשות את זה?


"קודם כל, צריך לדעת שגברים יורדים במשקל הרבה יותר מהר מנשים, כי הם שורפים כמעט כפול קלוריות מנשים. הסיבה לכך היא שאחוז השומן שיש לגברים הוא נמוך יותר מאשר אצל נשים, שאצלן מדובר בכ-20% עד 30%, לעומת אחוז השומן התקין אצל גברים שעומד בין 10%-20%. בנוסף, אחוז השרירים אצל הגברים יותר גבוה, ולכן הם שורפים יותר קלוריות כל הזמן, גם כאשר הם במצב של מנוחה, ויורדים  מהר יותר במשקל.



בנוסף, קיים הבדל במיקום תאי השומן אצל גברים ונשים. בדרך כלל אנו נמצא אצל נשים מצב של 'השמנת אגן', כאשר תאי השומן באזור הירכיים מרוכזים וצפופים יותר. אצל גברים אנו נראה תופעה של 'השמנת תפוח' באזור הבטן. מתברר שבבטן יש תאי שומן גדולים יותר בכמות פחותה יותר, ולכן כשהגוף צריך לפרק שומן, נוח לו לעשות זאת מהבטן יותר מאשר מהרגליים. זאת הסיבה לכך שרוב הנשים הסובלות מהשמנה באזור הרגליים נוטות לרדת לאט יותר מאשר נשים שרוצות להוריד שומן מהבטן.



אם רוצים לפרק יותר שומן בטני, צריך להפחית את צריכת הפירות ואת צריכת המזונות המתועשים והמתוקים כמו דגני בוקר, שתייה מתוקה, חטיפים, ממתקים וכל המוצרים המכילים פרוקטוז שיוצר שומן בטני. במקביל, צריך להגדיל את צריכת החלבונים ואת הפחמימות המלאות שהן בריאות ולא מתוקות. צריך לזכור שגם לגיל יש השפעה.



בגיל מבוגר, אצל נשים בעיקר, יש יותר ירידה במטבוליזם וירידה בשריפת הקלוריות עם עלייה במשקל באזורים חדשים כמו באזור המותניים או באזור הגב. אלו שומנים שפחות עמידים בדיאטות, ולכן מאוד קשה להוריד אותם. המסקנה היא שאנו לא ממש יכולים לבחור את האזור שממנו השומן יתפרק טוב יותר בתהליך הירידה במשקל, אבל אם עושים הרבה פעילות גופנית בזמן הדיאטה, אנו יכולים לחטב את הגוף בכל האזורים הבעייתיים וגם לשפר את המצב הבריאותי".



אני שותה המון קולה זירו ואייס קפה דיאט והבנתי שזה ממש לא בריא. מה הסיבות לכך?


"קולה זירו מורכבת למעשה ממים עם ערמה מטורפת של כימיקלים כמו צבעי מאכל, חומרים משמרים, חומצות מאכל וממתיקים מלאכותיים ועוד ועוד מרכיבים שאף אחד מהם לא תורם לבריאות שלנו, אלא בדיוק להפך, רק מזיק לגוף. זאת הסיבה לכך שאני בעד להימנע ככל שאפשר מצריכת המשקאות הללו. אבל אם את מהמכורים, אני ממליצה לך לפחות להפחית את הכמות.



אני מבינה ששתייה של קולה זירו עוזרת במהלך הדיאטה כי זה משביע וגם נותן מענה לצורך במתוק, אבל מבחינה בריאותית מדובר במוצר שגורם לנו אך ורק נזק בריאותי לגוף. אייס קפה דיאט, המוגש בבתי הקפה, מכיל כ-140 קלוריות שאפשר לחשב כנשנוש ארוחת ביניים במהלך דיאטה. הבעיה שלא מזמן התגלגלה לידי שקית האבקה שממנה מכינים את האייס קפה דיאט והזדעזעתי מרשימת הרכיבים בה.



מתברר שהאבקה הזו מכילה את כל הממתיקים הכי מזיקים שיש מבחינה בריאותית, ולכן אני לא ממש יכולה להמליץ לך להמשיך לשתות את זה, וכמובן שעדיף לשתות משקאות אחרים בריאים יותר".