מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קולג' לונדון מגלה כי סיגריות אלקטרוניות עלולות לפגוע באיכות הזרע של גברים. ממצאי המחקר, שהוצג בכנס הפוריות הבריטי באדינבורו שבסקוטלנד, גילו כי בבחינת איכות הזרע של גברים המעשנים סיגריות אלקטרוניות התגלה שהיא נמוכה בכמה פרמטרים מזו של הגבר הממוצע - וכי סיכוייהם של המעשנים להביא ילד לעולם קטנים יותר.



הפער התגלה גם בסיגריות ללא ניקוטין, וזאת בשל הכימיקלים שמוספים לנוזל המילוי של הסיגריות כדי לשוות להן את טעמן המיוחד. חלק מהכימיקלים הופכים להיות רעילים לגוף האדם בתהליך החימום, כלומר בעת עישון הסיגריה. סיגריות אלקטרוניות מיוצרות בעולם ב־7,000 טעמים שונים, והמחקר בדק את הפופולריות שבהן – סיגריות שניתן להשיגן ברכישה בחנויות או בהזמנה באינטרנט.



בין היתר, עולה כי הסיגריות בטעם קינמון מסוכנות במיוחד ומאטות את קצב השחייה של תאי הזרע, ובנוסף, סיגריות בטעם מסטיק "פוגעות בתאים שמהם מיוצר הזרע".




"הסיגריות האלקטרוניות רחוקות מלהיות בריאות"



יו"ר המרכז הרפואי לפוריות, ד"ר איליה בר, הסביר כי בניגוד לתדמיתן של הסיגריות האלקטרוניות, "הן רחוקות מלהיות בריאות, והפיקוח על מרכיבי הייצור שלהן ברחבי העולם נמוך מאוד". עוד הוסיף הד"ר כי "בשביל גברים ונשים שרוצים לשפר את הפוריות שלהם בדרך טבעית, אנו ממליצים לאמץ הרגלי חיים בריאים כולל תזונה נכונה וספורט - ולהוציא מחייהם הרגלים מזיקים כמו חשיפה לרעלנים. עם זאת, אם חצי שנה של ניסיונות טבעיים להרות אינם מביאים לתוצאות, יש בכך להעיד על בעיה חמורה יותר שטעונה אבחון וטיפול".



יש לציין כי לאחרונה פרסמה האגודה למלחמה בסרטן נייר עמדה בנושא הסיגריות האלקטרוניות, והדגישה כי "על פי הנתונים המחקריים הקיימים היום, נראה כי סיגריה אלקטרונית היא המצאה יצירתית מדאיגה".



בנייר העמדה נטען: "למרות היעדר הוכחות מדעיות מוצקות ליכולתה לסייע בגמילה, הסיגריה מעודדת עישון במקום למגרו". עוד נטען כי היא "מסכנת עשורים של התקדמות בצמצום שיעורי העישון. המראה הנקי, נטול הטבק והעשן, מוליך שולל את המשתמשים. סיגריות אלקטרוניות עלולות לחשוף את המשתמשים לכימיקלים ובהם ניקוטין, תרכובות קרבוניל ותרכובות אורגניות נדיפות".