לאחרונה הוגשה הצעת חוק לפיה לוועדות הרפואיות להפסקת הריון יצורף בעל סמכות דתית, רב או קאדי. בתוכניתו של גבי גזית ב-103FM נטען כי שלושה בתי חולים, "לניאדו" בנתניה, "שערי צדק" בירושלים ו"מעייני הישועה" בבני ברק מציבים קשיים בפני נשים שרוצות לבצע הפלה. מנהל בית החולים "מעייני הישועה", פרופסור מוטי רביד, סתר את דבריו של גזית ואמר: "היו מקרים בעבר, לא רבים, בהם בוצעו אצלנו הפסקות הריון, והיו מקרים בהם קיבלו החלטה של ועדה בבית חולים אחר והפסקת ההריון בוצעה פה. המציאות היא שהסיכוי שנערה חרדית תגיע לבית החולים 'מעייני הישועה' ותבקש הפסקת הריון, הוא אפס. אני לא מברך על כך. אם היא כן תבוא הדברים יישקלו".



"הנהלים של משרד הבריאות חלים על כל בתי החולים, בלי קשר למימון ו'מעייני הישועה' נוהג לפי הנהלים", הדגיש פרופ' רביד. "בנושא ההפלות ישראל היא יחסית ליברלית. בארצות הברית יש מדינות בהן מי שרוצה להפיל צריכה לנסוע למדינה אחרת. אבל עצם קיום הועדות להפסקת הריון הוא פגיעה בחופש של נשים על גופן". 
 
כיום חברים בוועדה שני רופאים, אחד מהם לפחות רופא נשים, ועובדת סוציאלית. בינתיים רב לא חבר בוועדות האלה. גם אם הוא יהיה חבר לא תהיה לו זכות וטו. אני לא בעד שרב יהיה חבר בועדה. גם הרב של בית החולים יודע את דעתי. הוועדה היא מקצועית וצריכים להיות בה אנשי מקצוע מתחום הרפואה והתחום הסוציאלי".
 
לעומתו, טענה אלכסנדרה ברגר-פולסקי, מנכ"לית העמותה הירושלמית "לדעת לבחור נכון", שאין צורך בועדות רפואיות להפסקת הריון: "אנחנו סומכות על נשים ועל שיקוליהן גם ללא ועדה. זכות האישה על גופה. (הפלה) זו החלטה אישית שהיא יכולה לשתף בה את מי שהיא רוצה. למה שהיא לא תתייעץ עם רופא כמו לפני ניתוח לב? הרי מטופל לא מקבל החלטה רפואית לבד, אבל למה צריך ועדה. הרי הרופא בועדה יכול להחליט שהוא לא רוצה (שהיא תפיל)".