אני לא מפסיקה לשמוע על הסגולות שיש בשתיית עשב חיטה ועל כך שהוא טוב לניקוי רעלים בגוף. ניסיתי לשתות אותו בעצמי, אבל הטעם שלו כל כך מגעיל שאני תוהה אם יש אמת בכל מה שאומרים עליו. האם זה נכון שמדובר במה שנקרא כמזון־על או שמדובר רק בגימיק?

"אכן, יש בכך מן הגימיק. כיום יש נטייה לכנות כל מיני מוצרים שבהם נמצאו נוגדי חמצון בכמות גדולה כמזון־על, אבל לדעתי צריך לקחת זאת בעירבון מוגבל. אני, למשל, מצאתי שבחסה יש הרבה יותר נוגדי חמצון בהשוואה לכרוב קייל, שנחשב בשנה שעברה למזון־על. גם בטחינה יש הרבה יותר ויטמינים ומינרלים מאשר במאכלים אחרים, ולכן בעיני היא נחשבת למזון־על. יש עוד מיני מזונות שנחשבים כמזון־על, אבל אני לא ממש אוהבת את ההגדרה הזו, כי לדעתי זו יותר הגדרה שיווקית שנועדה למכור כמות רבה של המוצרים הללו. אין ספק שבעשב חיטה יש כמות מאוד גדולה של נוגדי חמצון, אבל את יכולה לקבל את אותה הכמות של נוגדי חמצון גם ממזונות אחרים על ידי בניית תפריט מגוון של תזונה בריאה ונכונה. את יכולה לשלב בתזונה שלך פירות וירקות טריים, פחמימות טובות ושומנים טובים ולוותר על כל המאכלים שמזיקים לבריאות כמו סוכר לבן, מאכלים מתועשים וכל מיני בצקים ומטוגנים. לכן אם לא בא לך לשתות את עשב החיטה, את ממש לא מוכרחה, כי אפשר להשיג את נוגדי החמצון מהמון מזונות אחרים שהם בריאים לא פחות".
לצערי, אין לי הרגל לאכול ארוחות בוקר, ובמשך כל חיי אני תמיד מתחילה את היום בשתיית הרבה כוסות קפה במשך שעות הבוקר, ורק בשעות הצהריים אני אוכלת לראשונה. אני כמובן יודעת שארוחת הבוקר נחשבת לדבר מאוד חשוב, ורציתי לדעת האם כדאי לי לעשות את המאמץ או שזה לא נורא שאני מוותרת על הארוחה הזו? בנוסף, בקרוב אתחיל להתאמן בחדר כושר. האם אני חייבת לאכול ארוחת בוקר לפני האימון?

"אין ספק שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום לאחר צום הלילה. ארוחת הבוקר חשובה בעיקר לילדים, כי היא משפרת את החשיבה, מפחיתה הפרעות קשב וריכוז וגורמת לשיפור של ההישגים בלימודים, על ידי כך שהיא מעניקה את הסוכרים הנדרשים לפעילות של המוח בתחילת היום. ארוחת הבוקר חשובה גם לספורטאים, כי היא מונעת מהשרירים לפרק את עצמם. במהלך עבודתי פגשתי הרבה אנשים שלא רעבים בבוקר, וכמוך הם מעבירים את כל הבוקר עם קפה עד הצהריים, והכל בסדר אצלם. בנוסף, כאשר הם מנסים לאכול בבוקר, זה דווקא פותח להם את התיאבון לכל היום, ויש כאלה שזה גם גורם להם לכאבי בטן מטורפים במשך כל היום. לכן אכילה בבוקר היא דבר תלוי שמשתנה אצל כל אחד ואחד. העובדה שאת לא אוכלת ארוחת בוקר לאו דווקא פוגעת בבריאות שלך, כי  לא מזמן נתקלתי במחקר שבו השוו את בדיקות הדם של אנשים שאף פעם לא אוכלים בבוקר לעומת אנשים שתמיד אוכלים בבוקר, והתוצאות הראו שלא היה כל הבדל ביניהם, לא ברמת הכולסטרול ולא ברמת הלקטוז. לכן את לא חייבת לאכול בבוקר. מאידך, בבקרים שבהם את עושה פעילות ספורטיבית כדאי מאוד לאכול משהו לפני וגם לאחר הפעילות, אפילו רק בננה או חטיף, כי את צריכה לספק סוכרים לשרירים. ואגב, אם תאכלי משהו לפני הכושר, תשרפי גם יותר קלוריות, כי כאשר עובדים על ריק, שורפים פחות קלוריות".
האם שמפניה משכרת יותר מיין?
"במקרה הזה אין לנו הוכחות חד־משמעיות. במחקר שעשו לאחרונה גילו שקצב ההשתכרות היה מהיר יותר ב־30% לאחר שתיית יין לבן מבעבע, כלומר יין מוגז, בהשוואה לשתיית יין לבן רגיל. ייתכן שהסיבה לכך נובעת מהגזים שעולים למעלה ומשחררים את האלכוהול, כך שהוא נספג דרך הריאות ומערכת הנשימה, וייתכן שמדובר בסיבות אחרות. עדיין אין לכך תשובה ברורה, אבל זה אומר שיש סיכוי שמי ששותה שמפניה - ישתכר מהר יותר. אגב, מתברר שגם משתיית משקאות חמים עם אלכוהול משתכרים מהר יותר, למשל  יין אדום חם, פונץ', סיידר אלכוהולי מוגז, אייריש קופי או שוקו חם עם וויסקי ועוד".