ט''ו בשבט כבר ממש כאן והמדפים מתמלאים בפירות יבשים מסוגים שונים. מה שלא כולם יודעים זה כמה סוכר יש בפירות הללו ואת כמות הקלוריות המסתתרות בהם. האלטרנטיבה החדשה, ירוקה ובריאה יותר- השייקים שהופכים לקלים להכנה, לכל אחד גם בבית. קבלו מספר מתכונים מרעננים שיצבעו לכם את החג בירוק.


שייק ירוק (צילום: יח"צ)
שייק ירוק (צילום: יח"צ)



Shake it


השייק הירוק נכלל השנה במרבית התפריטים של המסעדות המובילות ורשתות בתי הקפה ובמיוחד באורח החיים של הסלבריטאים והפך אותם לטרנד של ממש. גם מדורי הבריאות והלייף סטייל פרסמו בשנה שחלפה אינספור מתכונים ירוקים לשייק המפורסם ושלל טיפים להכנה ביתית והמשותף לכולם היה מנת הבריאות הקטנה והירוקה הכוללת סיבים תזונתיים ואינספור ויטמינים בלגימה אחת. לא תאמינו כמה זה פשוט להכין זאת בעצמכם. 



דתיה יער, תזונאית ויועצת לאלטמן: "מאכלים ירוקים מצביעים על תכולת ויטמינים ומינרלים מסוימים. הם נחשבים כמזון בסיסי (לעומת בשר ופחמימות שנחשבים חומציים) ולכן צריכתם בתפריט היומי מאזנת את החומציות. המזונות הירוקים מכילים מגנזיום, אשלגן וסידן בנוסף לוויטמינים מגוונים".


באורח החיים המהיר והקצבי של המאה ה-21, השייקים הירוקים מהווים פתרון מהיר ונוח לשמירה על בריאות והשלמת החסרים התזונתיים על ידי הכנת משקה רווי ויטמינים תוך רגעים ספורים.


ריס ווית'רספון (צילום: splashnews(
ריס ווית'רספון (צילום: splashnews(


קבלו מספר הצעות לתוספות בריאות שיהפכו את השייק שלכם לבוסט בריאות של ממש:


שייק לניקוי רעלים


1 מלפפון 


2 מקלות סלרי


חופן עלי קייל


חצי תפוח זהוב


רבע בננה 


5 גרם עלי פטרוזיליה


60 מ"ל מי קוקוס "אדמה"


כפית זרעי צ'יה 


אופן ההכנה: מכניסים את כלל המצרכים למעבד מזון למשך דקה, כאשר בסיס השייק הינו מי הקוקוס . מי הקוקוס מהווים נוזל בסיס בריא ומזין לתערובת הירוקה בעל ארומה עדינה של קוקוס. מדובר במשקה בריאות דל פחמימות ושומן המשפר את האנרגיה הכללית, עתיר בסיבים המסייע לתחושת שובע ולהפחתה במשקל. בסיום פעולת מעבד המזון יש למזוג את התערובת לכוס גדולה ולשתות סמוך למועד ההכנה. 



שייק פופאי


רכיבים:


2 תאנים טריות או 2 תמרים


1 גבעול סלרי חתוך גס או חצי כוס נבטי חמניה


1 קיווי מקולף ובשל, חצוי


2 כוסות תרד טרי


2 כמוסות ספירולינה של "אלטמן" 


כוס וחצי חלב אגוזי לוז


כוס קוביות קרח


אופן ההכנה: מכניסים את כלל המצרכים למעבד מזון למשך דקה. מומלץ להוסיף לשייק הירוק 2 כמוסות ספירולינה שיגבירו את העוצמה והחיוניות של שייק הבריאות. הספירולינה נחשבת למזון על המסייע בהגברת האנרגיה והחיות הטבעית של הגוף. אצה זו מכילה כמות גדולה של חלבון, ברזל, מגנזיום, אבץ, סידן וויטמין12B. בסיום פעולת מעבד המזון,מוזגים את התערובת לכוס גדולה. מומלץ לשתות השייק מיד אחרי ההכנה לספיגה מרבית של הוויטמינים והערכים התזונתיים. 



ברי טרופיקל סמוטי 


רכיבים:


1/4 כוס תרד


1/4 כוס מים


1/4 כוס תותים


1/4 כוס אוכמניות


1/4 כוס מנגו


1/4 כוס אננס


1/4 כוס קרח


אופן ההכנה: מכניסים את כלל המצרכים למעבד מזון למשך דקה. פירות היער בשייק נחשבים בזכות תכולת נוגדי החמצון הגבוהה למזון על. בנוסף הם מספקים לנו רכיבים תזונתיים נוספים בכמות העולה על שאר המזונות ובכך משמש כמזון מרפא ומונע מחלות.


יש להוסיף קרח ומים עד לקבלת תערובת אחידה , לאחר מכן מזגו לכוס ושתו בהנאה . 



אחד המוצרים המסייעים בהכנת שייק טרי ובריא תוך שמירה על הערכים התזונתיים הוא מכשיר הנוטרי נינג'ה. חברת שריג אלקטריק השיקה לאחרונה בישראל את סדרת מוצרי נוטרי נינג'ה מבית חברת shark ninja האמריקאית. מדובר בסדרת מוצרים המאפשרים לשמר ולתחזק אורח חיים בריא על ידי צריכה מוגברת של פירות וירקות. היכולות של מכשירי נינג'ה מביאות לניצול מרבי של כל חלקי הפרי והירק, מובילים לעלייה בכמות הסיבים התזונתיים והויטמינים אותם אנו צורכים באופן קל, מהיר ונוח. הטרנד הירוק שנמצא בכל מקום ומלווה באינספור טיפים ומתכונים המציעים בנוסף לירקות והפירות, המהווים את בסיס השייק, גם תוספי מזון מגוונים אשר שילובם מעצים את היתרונות התזונתיים של המשקה הירוק.