יש מי שנשיקות לא מדברות אליהם ויש כאלה שכן. כך או אחרת, שש עובדות על נשיקות שכדאי שתדעו – צרפתיות, על הלחי, רומנטיות או מלאות תשוקה.  ראשית, פעולת הנשיקה מעוררת את קצות העצבים בשפתיים, מה שגורם להפרשה של דופמין - חומר שעובר במערכת העצבים ושאחד מתפקידיו במוח הוא לגרום הנאה. במילים אחרות, נשיקה גורמת לנו להרגיש שמחים.



שנית, נשיקה מפחיתה מתח מאחר שהיא מורידה את רמת הקורטיזול - הורמון הסטרס המופק ביותרת הכליה.



אנדורפינים - אותם חומרים כימיים המופקים במוח וגורמים לתחושת הנאה והרפיה לאחר אימון גופני - משתחררים גם בעת מתן נשיקה. בזמן הנשיקה משתחררים מבלוטת האדרנל שני חומרים - אדרנלין ונוראדרנלין – הגורמים לריגוש, לדופק מואץ וליצירת אנרגיה כתוצאה מפירוק סוכרים.



כשאנחנו מתנשקים רמת האוקסיטוצין בגוף עולה. האוקסיטוצין הוא אותו הורמון שמשתחרר בזמן הלידה ובזמן ההנקה, ונקרא גם הורמון האהבה. הוא מופק בבלוטה במוח, ומשפיע גם על העוררות המינית אצל האישה. בנוסף הוא גם יוצר תחושה של קירבה וביטחון אצל האישה, דהיינו גורם לתחושת בונדינג עם בן הזוג.



ד"ר הלן פישר, אנתרופולוגית בתחום הביולוגיה מאוניברסיטת Rutger שבניו ג'רזי, ארה"ב, מצאה שגברים מעדיפים נשיקות עסיסיות יותר – דהיינו עם יותר רוק.  התיאוריה שלה היא שגברים, באופן תת־הכרתי, מעבירים את הרוק שלהם המכיל כמות גדולה של טסטוסטרון לפי האישה, כדי להפעיל את האזורים במוח האישה שיש להם קשר לעוררות מינית.



החליפו רוק? מירי מסיקה וריטה מתנשקות על סט התוכנית "דה ווייס". צילום מסך
החליפו רוק? מירי מסיקה וריטה מתנשקות על סט התוכנית "דה ווייס". צילום מסך



נשיקה היא פעילות פיזית לכל דבר - בזמן נשיקה (תלוי בסוג) מופעלים עד 30 שרירים. לא אימון גופני, אבל בהחלט זזים לא מעט שרירים. בנשיקה צרפתית הנמשכת כדקה שורפים בין שתיים לשלוש קלוריות.



את העצות נידבו ד"ר רונן רוב ומירי קרייזמן, מצוות המרפאה לבריאות מינית של בית החולים הלל יפה שבחדרה.