בילדותנו תמיד אמרו לנו לשתות הרבה מים. היינו ניגשים לברז ומוזגים כוס ושותים לרוויה. מים תמיד היו קשורים לבריאות, אנרגטיות ואיכות חיים. הובטח לנו אפילו שנוכל למנוע עששת בזכות הפלואור במים. ואז התפוצצה האשליה. מסתבר כי לא כל סוג של מים בריא לנו. יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה לשעבר, ושרת הבריאות כבר הזהירה – "הוספת פלואור למים עשויה לסכן את הבריאות... בהוספה גורפת של פלואור לכל מי השתייה, לא ניתן לדעת כמה פלואור כל אדם צורך ביום". אז מה באמת מסתתר במי הברז בישראל?


מי הברז בישראל


המצוקה העזה שנובעת ממחסור מקורות מים בישראל, ועם זאת הקרבה של מרבית הערים לחוף ים, הובילה את הראש היהודי למציאת פטנטים להתפלת מי הים. למעשה, המים שאתם שותים מהברז מקורם (במרבית הערים בארץ) ממי ים מותפלים. מי הברז עוברים תהליכים שונים ביניהם הוספת פלואוריד, ולמרות הסינון הקפדני אינם סטריליים לחלוטין ונטולי זיהומים. אז מה האלטרנטיבה? שתיית מים מינרלים.



היתרונות של מי מינרלים לתינוקות


באמצע שנת 2015 חזרה מדינת ישראל להוסיף פלואור למי השתייה במרבית הערים והיישובים בארץ. הפלואור אמנם מוכח כיעיל במניעת עששת, אך עבור תינוקות בני פחות משנה הוא עשוי לגרום לפלאורוזיס. תינוקות שאינם יונקים, וניזונים מתחליפי חלב המומסים במים כמקור המזון העיקרי, נחשפים לכמות רבה מדי של פלואוריד - גבוהה מהמומלץ על ידי איגוד רופאי השיניים האמריקאי (המכונה ADA).



אז מה עושים? לא מכינים את הבקבוק עם מי ברז, גם אם הם מורתחים. עדיף לעבור להשתמש במים מינרלים, ורצוי לדעת את מקורם. בצרפת למשל חברת "מי עדן" הישראלית הייתה החברה היחידה שזכתה, עד כה, לקבל את אישור לואי פסטר ועומדת בתקנים המחמירים של משרד הבריאות בצרפת למים מינרליים המיועדים לתינוקות. כמו כן הרכב המים המיוחד של החברה מתאים לתפקוד כליות התינוק שעדיין לא התפתחו לחלוטין.




גם לאימהות מניקות


גם תינוקות יונקים נחשפים למים - דרך האם. ידוע כי 87% מחלב האם מורכב למעשה ממים, ובזמן ההנקה האם מאבדת כמעט ליטר מים ליום – לכן, מים מינרלים מומלצים בחום גם לאימהות מיניקות. מים אלה כמות נמוכה של מלחים, שאינם בריאים לתינוק, והם מים טבעיים יותר ללא בקטריות וזיהומים, משום כך, הם מהווים אלטרנטיבה בריאה למי ברז או משקאות קלים.



זהו, הבנת שמים מינרלים הם היחידים שיכנסו אליך לגוף? הזמיני בר מי עדן ועכשיו במבצע לחודשיים חינם



היתרונות של מים מינרלים עבור ספורטאים


בזמן פעילות גופנית הגוף נוטה לאבד נוזלים רבים. פעילות אירובית, ריצה ואפילו הרמת משקולות, הגורמים להזעה מוגברת, יכולים לגרום לאבד ליטר או שניים ליום בזמן הפעילות. בישראל הלחה ספורטאים המתאמנים בשטח מאבדים יותר נוזלים - והגוף חש בכך. לכן ספורטאים רבים נוהגים להתאמן כאשר בקבוק המים לצידם, ואפילו  בנסיעה על אופניים אינם מוותרים על בקבוק המים המחובר לכידון.



ידוע כי מים צוננים נספגים בגוף במהירות רבה יותר, וגם מקררים את הגוף בזמן הפעילות הגופנית. יתרון נוסף שיש למים מינרלים הוא הרכבם - מים מינרלים כוללים כמות מועטה של מלחים ונתרן, הנספגים בגוף בקלות רבה. נראה כי הגוף מזהה בקלות את המים הבריאים יותר, וטעמם של המים מאפשר גם למי שאינו נוהג לשתות הרבה מים - ליהנות משתייה מרובה.




למה מומלץ להשתמש במים מינרלים?


חברות המים המינרלים בארץ מספקות מים באיכות גבוהה, אפילו בינלאומית. לדוגמה, המים שבבקבוקי מי עדן אינם מיוצרים במפעל אלא רק נארזים בו. הם מיוצרים בתהליך טבעי במעיין הנמצא בגובה של 445 מעל פני הים, ואינו חשוף לזיהומי עירונים או למפעלים מזהמים. המים מחלחלים דרך סלעי בזלת, ומגיעים ישירות למפעל מי עדן בו הם נארזים ללא מגע יד אדם. העובדה שמדובר במים מינרלים טבעיים, המגיעים ישירות ממעיין הסלוקיה, בצירוף השפעת אבני הבזלת של רמת הגולן, כל אלה מעניקים למים ערכים מינרליים ייחודיים.



לסיכום, ההמלצה לשתות הרבה מים נכונה, אך אסור להגזים. שתיה של מים בכמות גדולה מדי עשויה לגרום למחסור במלחים בגוף. שתית מי ברז, המכילים פלואור, עשויה לפגוע בתינוקות. אם כבר, עדיף להתמקד בשתייה של מים מינרלים, הארוזים על ידי חברה מוכרת, שנבעו ממקור טבעי בארץ או בחו"ל.




מי עדן עכשיו במבצע חודשיים חינם בהזמנת בר מים מינרליים- לפרטים נוספים לחץ כאן