שלושה פדופילים נתפסו בימים האחרונים על ידי המשטרה. מדובר בשני חיילים וגבר בן 49, גם כן איש כוחות הביטחון, שנעצרו בחשד להחזקה והפצת חומרי פדופיליה ברשת, ביצוע מעשים מגונים ועבירות נוספות. אחד הפדופילים נעצר ביוזמה של אב שהתחזה לבתו ברשת. פרופ' צבי זמישלני, מומחה לפסיכיאטריה ולשעבר מנהל בית החולים "גהה", אמר לגבי גזית ב-103FM: "ההעדפה הזו היא מולדת ואנחנו לא יודעים מה הסיבה, האם היא גנטית או התפתחותית תוך כדי החיים, אנחנו לא ממש יודעים. אין שום סמן ביולוגי שיכול לעזור לנו בזה ואין שום דבר משותף להתפתחות".





"יש שוני בין ההעדפות, יש שיעדיפו קטינים יותר, צעירים או צעירות, מאותו המין או ממין אחר. כנראה שזו העדפה כמו שאדם הטרוסקסואלי יעדיף נשים שנראות בצורות שונות. המשותף בין כל ההעדפות הפדופיליות הן שמדובר בהעדפה לקטינים. ואז הקורבנות הם לא בגיל ההסכמה ואינם מסוגלים להגן על עצמם. להבדיל, למשל, ממציצנות. אבל מעבר לזה אין הבדל", אמר.



גזית שאל ממה נובעת ההעדפה הפדופילית והפרופ' השיב: "להבדיל, בעבר היו שואלים למה הומוסקסואלים נמשכים לבני מינם, או אישה לאישה. זו לא שאלה טובה". גזית שאל האם פדופיל מסוגל לשלוט ביצריו ופרופ' זמישלני השיב: "יש כאלה שעוצרים את עצמם ואז נוסעים לתאילנד או למקומות אחרים בהם זה כן אפשרי. כלומר כן ניתן לעצור. זה בדיוק כמו שאדם רגיל יכול לשלוט בדחפים המיניים שלו".



תוכניתו של גבי גזית, כל יום ב-10:00, רדיו 103FM