גבי גזית ניסה להשיב בתוכניתו ב-103FM לאחת השאלות הבוערות בתחום הזוגיות: מדוע בני זוג בוגדים זה בזה?. ד"ר צחי בן ציון, מנהל המרפאה לתפקוד מיני וזוגי בבית החולים "סורוקה", ניסה להשיב: "התשובה היא טמטום וגם חרמנות. זה שילוב. כשאתה חרמן אתה נהפך למטומטם. כשאדם נכנע ליציריו זה המחיר".



"בבגידה יש שני מרכיבים, שאחד מהם הוא זה שמפריע לאנשים", הסביר ד"ר בן-ציון. "הראשון נקרא 'הונאה' והשני נקרא 'סקס מחוץ לנישואים'. רוב הנשים אומרות שלא מפריע להן שהבעל שכב עם מישהי אחרת, אלא זה שהוא עשה ממנה מטומטמת. שהיא שאלה אותו איפה הוא, הוא אמר לה שהוא אצל אמא שלו, והיא עומדת מול אמא שלו, והוא עושה ממנה מפגרת ואומר, את לא מבינה, אני לא אמרתי אמא שלי, אמרתי אמא שלך, וכל זה. רוב האנשים על זה לא סולחים, על ההונאה, על ההשפלה, על כך שנלקחו כמובן מאליו. ברוב מקרי הבגידה, מה שנתפס כבגידה ומפרזו ההונאה, ולא המעשה המיני עצמו, שהוא חמור כשלעצמו".







"גם בוגדים אוהבים את בנות זוגם"



גזית אמר שיהיו נשים שיסלחו על כך שהבעל שכב עם מישהי אחרת, רק שלא יתאהב בה, שיעשה איתה סקס קר ומנוכר, ואיתן יעשה סקס מתוך אהבה ורגש. ד"ר בן ציון השיב: "זה מי שהולך עם נערת ליווי. זה לא מה שאנשים מחפשים. בבגידה לרוב אנשים לא מחפשים את הסקס, אלא את ההתאהבות והריגוש. גם בוגדים אוהבים את בנות זוגם, וחושבים שיש להם מקום לעוד, שהם 'פנויים להובלה'".



"השאלה היא האם כאשר מתחתנים יש התחייבות מראש", הוסיף ד"ר בן-ציון. "לפני כחודש פגשתי אדם בכיר במערכת הבנקאות שנתפס 'על חם' על ידי אשתו כשהוא מתנה אהבים עם לקוחה שלו. הוא הסביר לאישה שהוא חייב לפגוש את הלקוחה כי היא מאוד חשובה, כחלק ממערכת היחסים של הבנק איתה. הוא אמר לאשתו, כשהתחתנתי איתך התחייבתי לפרנס אותך, לעשות לך ילדים, לכבד אותך, איפה התחייבתי לבלעדיות מינית איתך? אני מנחה טקסי נישואין אזרחיים, בהם האישה אומרת: 'סמני כחותם על ידך כי עזה כמוות האהבה'. כלומר היא מבקשת מבעלה בלעדיות. בניגוד לחתונה היהודית המסורתית שבה האישה לא מוציאה הגה כי לא שואלים אותה. בטקס היהודי הרגיל אין מחויבות לבלעדיות. יהיו שיגידו שזה מובן מאליו, אבל זו הייתה הטענה של אותו בעל. כמובן שזה לא התקבל והוא הרגיז א אשתו עוד יותר. כי הוא ניסה לדבר על השכל שלה ולהגיד לה 'אני אוהב אותך, זה היה משהו חד-פעמי'".



גזית אמר שמי שבגד פעם אחת יבגוד שוב. "זה לא נכון", תיקן אותו בן-ציון."זה כמו מדרגה, אפשר להישאר עליה ואפשר לעלות או לרדת. יש אנשים שמתוך משבר של בגידה יוצאים למקום יותר טוב. זיגמונד פרויד אמר שפצע הוא תחילתו של ריפוי. אני מכיר זוגות כאלה וזוגות כאלה".