ד"ר מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב-103FM תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התוכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה. והפעם: האם כמות קטנה של רטבי בישול אינה מזיקה לבריאות? ד"ר רוזמן אמרה בתוכניתה: "בזמן הבישול אנחנו משתמשים בלא מעט רטבי בישול. לעיתים אנחנו חושבים שבכמות קטנה הם לא מזיקים וזה לא נורא".



"אבל הסתכלתי על רשימת המרכיבים של רוב רטבי הבישול והתרשמתי לרעה. הסתכלתי על רטבים לעוף, צ'ילי מתוק, טריאקי, ברביקיו וסויה. רובם מכילים כמות גדולה של חומרים משמרים ותוספים אחרים שמזיקים לבריאות וכדאי להימנע מהם. חלק גדול מהם עשוי בעיקר מסוכר. רוטב סויה עשוי בעיקר ממלח. לפעמים בכף אחת של רוטב מתחבאת כפית שלמה של סוכר. הכמויות האלה הן גדולות, גם אם אנחנו משתמשים בכמות יחסית קטנה לבישול, מתקבלת כמות גדולה בסופו של דבר במנה שלנו. לכן לדעתי עדיף להימנע ולהוסיף תבלינים טבעיים".



"אם אני בוחרת מבין הרטבים הקנויים מה הכי טוב, אז אני חושבת שאלה רטבי העגבניות שנועדו לפסטה. ברובם יש רק רכיבים טבעיים בלי חומרים משמרים. ברובם יש אחוז סוכר די נמוך, אחוז שומן מאוד נמוך. יש בהם הרבה מאוד ליקופן, נוגד חמצון שחשוב נגד הרבה מחלות, בעיקר קטרקט וסרטן הערמונית. עדיין, אם מישהו לא מתעצל, עדיף לקחת עגבניות טריות ושמן זית איכותי ולהכין רוטב לבד בבית".