מחקר חדש גילה כי תוחלת החיים בישראל עולה אך מספר השנים בהם אנו סובלים מכאבים גם הוא עולה. פרופ' רפי קרסו התראיין בתכנית של משעל ועובדיה ב-103FM על המחקר: "מה הפלא? אם חיים יותר, סובלים יותר. אני תמיד אומר שעם הגיל אנחנו אוספים מחלות. במחקר עוד נאמר שישראלים סובלים הכי הרבה מכאבי גב וצוואר. הבעיה של כאבי גב וצוואר היא לא רק הגב והצוואר, הגב משמש עמוד שדרה של החיים ושל הגוף. כל בעיה נפשית, כל מתח כל בעיה בזוגיות או עם הבוס מביאה לכיווץ שרירים. השלד מזדקן הכי מהר ויש כאבי גב. חלק גדול מכאבי גב שלא נובעים מדיסק פרוץ או מהתמוטטות של חוליה, הם כאבים שריריים".



כשנשאל על פתרון למחלת האלצהיימר, ענה פרופ' קרסו: "אני מאמין שיהיה פתרון, כבר עכשיו מתחילים להבין את חלק מהחלבונים ששוקעים או חלק מהבעיות והגורמים לאלצהיימר. לחלקו יש נטייה גנטית וחלקו הוא התנהגות". על גלגול המחלות השכיחות בישראל: "בעוד 30 שנה יהיו בעיות אחרות למין האנושי. סיבת המוות העיקרית לפני 100 שנה הייתה מחלות זיהומיות. אנשים הלכו לים. נשרטו מסלע או מקוץ. פיתחו זיהום ומתו. אח"כ המחלות השכיחות יותר היו מחלות של כלי דם ולב".



על ההשוואה לאירופה: "אני חושב שאנחנו מאד דומים להם. למרות שאנחנו סובלים כמוהם אנחנו מאריכים ימים יותר מהם, זו באמת חידה".