מי שיש בבעלותו כלב או מספר כלבים לא צריך מחקרים מדעיים כדי להבין את האושר שמספקים החברים השעירים הללו ההולכים על ארבע. אך לידע המצוי באופן אינסטינקטיבי מצטרפים מחקרים רבים, אשר מצאו שלגידול כלבים ישנם יתרונות בריאותיים רבים, הן פיזיים והן נפשיים. כעת, מחקר חדש שנערך לאחרונה בבריטניה מחזק את הממצאים הקודמים, ומצא שבעלי כלבים מנהלים אורך חיים בריא יותר. 

המחקר, שפורסם בכתב העת לענייני בריאות BMC Public Health, מצא כי אנשים שיש בבעלותם כלבים הולכים 22 דקות ביום בממוצע יותר מאשר אנשים ללא כלבים. על פי הנתונים שנאספו, בעלי כלבים הולכים ביום 2,760 צעדים יותר מאשר אלו שאין להם כלבים, והתוספת הזו מספיקה כדי להגיע לכמות הפעילות הגופנית המומלצת על ידי ארגוני הבריאות של 150 דקות בשבוע.
 
בעלי כלבים הולכים ביום 22 דקות יותר מהשאר. אינגאימג
בעלי כלבים הולכים ביום 22 דקות יותר מהשאר. אינגאימג

 
המחקר, שנעשה באוניברסיטת לינקולן, בבריטניה, בדק נשים וגברים ללא כלבים ובעלי כלבים באמצעות אפליקציות כושר, ובו נמצא שאלו שהולכים עם כלבים מגיעים לקצב של כמעט 5 קמ"ש. לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, הדבר נחשב לפעילות בעצימות בינונית. "לא רק שראינו עלייה בפעילות הגופנית, אלא הפעילות גם הייתה בקצב מתון", הסביר דניאל מילס, אחד מעורכי המחקר.

במחקרים קודמים נמצא שהליכה בעצימות בינונית אפקטיבית באותה מידה כמו ריצה להורדת הסיכון ליתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, סוכרת מסוג 2 וכן מצבים רפואיים נוספים. כמו כן, ככל שאנשים הולכים יותר, כך גדלים היתרונות הבריאותיים, על פי איגוד הלב האמריקני. אומנם אוכלוסיית המחקר הפעם כללה רק בני 60 ומעלה, אבל היא תקפה גם לאנשים צעירים יותר.

via GIPHY