גבירותיי ורבותיי, שימו לב: עונת הרחצה כבר כאן וכולנו, בלי יוצא מן הכלל, אוהבים מאוד לבלות בזמננו הפנוי בחוף הים. ניתן וגם מומלץ לקחת את חברנו הטוב ביותר להשתעשע איתנו בחוף, אבל יש לזכור לפני זה שארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות מדגיש כי ישנם מספר כללי אצבע ששווה לכולנו לזכור.



ראשית, השתדלו לא לקחת את הכלב לים בשעות החמות. מעבר לסיכויים גבוהים יותר לקבל מכת חום או להתייבש, החול הלוהט עלול לגרום לכוויות בכפותיהם החשופות של כלביכם.



שנית, כלבים רגישים יותר לשמש, בעיקר כלבים בהירים בעלי אף וורוד, כלבים זעירים וגורים. כך שאם בוני שלכם קטנה או פשוט בהירה ובכוונתכם להאריך בבילוי מומלץ להשאיר אותה (לפחות עד שתגדל) במזגן.



כלל נוסף הוא שבניגוד למה שאנחנו חושבים לא כל הכלבים שחיינים, וגם המיומנים בשחייה חשופים לסכנות הים בדיוק כמוכם. כדאי להשגיח על הכלב, גם בשעת הרחצה.



חוף הים בתל אביב. לפני שלוקחים את הכלבים לים צריך לזכור מספר כללים חשובים. צילום: אבשלום ששוני
חוף הים בתל אביב. לפני שלוקחים את הכלבים לים צריך לזכור מספר כללים חשובים. צילום: אבשלום ששוני



בנוסף, לאחר הטבילה בים, יש לרחוץ את הכלב במים מתוקים, מי מלח שיתייבשו על עורו גורמים לאי נעימות ותחושת צריבה. שימו לב - שתיית מי מלח עלולה לגרום להתייבשות, הקאות ושלשולים. כמו כן, מכיוון שלא ניתן למנוע מכלבכם שתיית מי ים באופן מוחלט יש להקפיד שישתה גם מים מתוקים בכמות מספיקה. עם זאת, השתדלו לא להאכיל את הכלב לפני השחייה.



מלבד זאת, אסור לשכוח שהבילוי בים הוא דבר מתיש, אפשרו לכלב גם את לנוח ולהירגע. ארגנו לה פינה נעימה בצל בה תוכל לצבור כוחות להמשך היום.



זכרו גם גם שבים חשוב לענוד לכלבכם קולר ובו פרטים מזהים ודרכי התקשרות. יש להקפיד לקשור את הכלבים ברצועה גם בחופי הים בהתאם לחוק ,על מנת למנוע קרבות כלבים, הפחדת מתרחצים החוששים מכלבים ומיקרים רבים של כלבים ההולכים לאיבוד בחופי הים.



סכנה נוספת היא הקרסים. למרבה הצער על חוף הים ניתן למצוא קרס של דייג שהשאיר אותה יחד עם שאריות חכה, שברי בקבוק שנופץ או כל דבר חד אחר – תשומת לבכם.



שמירה על כללי בטיחות אלו יבטיחו לכם ולידידכם הנאמן בילוי מהנה ובטוח בים וחזרה נעימה בהרכב מלא הביתה. ארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות מאחל לכולנו עונת רחצה קרירה, רטובה וטובה במיוחד והכי חשוב- בטוחה.