במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים דוחים הבוקר (שני) את הטענות לפיהן האישה שנפטרה בבית החולים בסוף השבוע האחרון, שישה ימים לאחר שילדה, לא נבדקה וזאת למרות על תלונות על כאבים. האישה, בת 32, הגיעה לשערי צדק בשישי בלילה בשעה 23:46 ונבדקה בשעה 00:04, אך בהמשך הלכה לשירותים, וכשיצאה משם קרסה. 

"האישה הגיעה עם תלונה על כאבים, נבדקה מידית, נלקחו בדיקות דם, נלקחו דופק וגם בדיקת סטורציה, והיא היתה בסדר,  בדיקות הדם היו תקינות", כך אומר היום ל"מעריב אונליין" גורם במרכז הרפואי שערי צדק. "אומנם ההמוגלובין היה 8.2, אבל זה טבעי שאחרי לידה תהיה ירידה בהמוגלובין, לא היו סימנים לדמם חיצוני, והיא נבדקה לשם כך על ידי רופא ולא היתה בטן קשה חריפה שחייבה להריץ את האישה לחדר הניתוח. זה היה מוות פתאומי ובלתי צפוי".
יחד עם זאת, מוסיף הגורם כי "הבדיקה לאחר הניתוח הראתה קרע בטחול. יכול להיות שזה מה שגרם למוות, אבל אין דרך לדעת בשלב זה. לא חד משמעי וברור כרגע ממה היא נפטרה, או מתסחיף ריאתי או מדמם פנימי שלא היו לו סימנים".

המרכז הרפואי שערי צדק בתגובה למקרה: "המטופלת המנוחה הגיעה לחדר המיון בליל שבת בשעה 23:46, ששה ימים לאחר לידה תקינה ללא סיבוכים, עם תלונות על כאבי בטן ועברה מיון ראשוני על ידי אחות תוך מספר דקות, כאשר הסימנים החיוניים היו תקינים ובדיקה ראשונית של הבטן על ידי רופא לא העידה על דחיפות או צורך בניתוח".
"המנוחה שהתה במיון כשעתיים וחצי תוך טפול נגד כאבים וקרסה באופן פתאומי ולמרות החייאה ממושכת נפטרה.  המוות היה בלתי צפוי לאור הדופק התקין בקבלתה, העדר סימנים לדימום חיצוני והעדר סימנים קליניים לדימום פנימי (בטן כירורגית), ולא היה כל סימן אחר שהעיד על מצב חירום, ולכן לא היה מקום לנתוח דחוף.
"מניתוח תוצאות ה- CT לאחר המוות, לא ניתן היה לקבוע בוודאות את סיבת המוות, אך נראה כי הסיבה הסבירה ביותר היא קרע של מפרצת עורק הטחול שהיא תופעה נדירה ביותר המתוארת בהריון ולאחר לידה ונושאת בחובה תמותה של 70%. איתור המפרצת לפני התהוות הקרע קשה עד בלתי אפשרי. עם צאת השבת בוצע תחקיר ראשוני ודווח למשרד הבריאות. מונתה ועדת בדיקה. אנו משתתפים בצער המשפחה".