משפחתה של אישה שנפטרה לאחרונה מסרטן העור תובעת את מרכז הרצליה מדיקל סנטר באבחון מאוחר של המחלה. יחד עם המרכז הרפואי הרצליה, תובעת המשפחה שני רופאים - פרופ' משה לפידות, מומחה לרפואת עור ופרופ' דוד כהן, מומחה לפתולוגיה, בסך 2.5 מיליון ש"ח.

על פי כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, המנוחה, אילנה קופר ז"ל, מורה למתמטיקה בבית ספר תיכון בת 47, פנתה לפרופסור לפידות במרכז הרצליה לרפואת עור ולייזר לאחר שזיהתה שומה בעור הצוואר מאחורי האוזן, ששינתה צורתה וגדלה מאד בתוך פרק זמן קצר. קופר אף מסרה לרופא כי שנה קודם לכן הוצאה לאחיה שומה בדיוק באותו מיקום, שהתבררה בהמשך כמלנומה ממאירה.

על אף שפרופסור לפידות אבחן קלינית שומה שאינה ממאירה, החליט הלה, וכך גם כתב לרופא המטפל, שבאותן הנסיבות של גורמי סיכון שמחשידים כמלנומה ממאירה - הוא יכרות את הנגע בשלמותו עד להשארת שוליים נקיים. אולם מסיבה לא ברורה, בוצעה כריתה שטחית בלבד, מעין "גילוח" של השומה, ורק שני קטעי רקמת עור שטחיים נשלחו בסופו של דבר לבדיקה פתולוגית. הבדיקה, בהתאם, קבעה שלא מדובר בשומה ממאירה. בנוסף, על אף שהבדיקה הפתולוגית התייחסה רק לקטע עור אחד, קבע הפתולוג פרופסור כהן בדו"ח שהנגע נכרת בשלמות.

קופר שבה שמונה חודשים לאחר מכן למרכז עקב צמיחה מחודשת של הנגע, בדיוק באותו המקום. הפעם בוצעה כריתה מלאה של הנגע, וקופר התבשרה כי אובחנה בגופה מלנומה ממאירה. לאחר כחודשיים בוצעה כריתה רחבה של האזור בצוואר ובבדיקה הפתולוגית אובחנה שארית של המלנומה. כעבור שלוש שנים אובחנו גרורות במוח שהוסרו בניתוח, ובהמשך אובחנו גרורות גם בשלד ובריאות וגרורות חדשות במוח. קופר נפטרה בגיל 53 לאחר תקופה של טיפולי הקרנות וטיפול ביולוגי.

"חל איחור רשלני באבחון, הרופאים לא התייחסו לעובדה שהשומה גדלה לאחרונה ולעובדה שאחיה סבל ממלנומה בדיוק באותו המקום בצוואר, ולא ניתן לה טיפול הולם", כך אמר ל"מעריב אונליין" עו"ד אבי רובינשטיין ממשרד עו"ד רובינשטיין יקירביץ, המייצג את משפחת המנוחה. "למרבה הצער, האישה הצעירה נפטרה בייסורים קשים מפיזור גרורתי של המחלה".

מהמדיקל סנטר הרצליה נמסר בתגובה: "אנו מצרים על המקרה. המקרה נדון בבית המשפט ועל כן אנו מנועים מלדון בנושא בתקשורת".

עדכון מערכת - ביום 15.7.2019 התביעה כלפי פרופ' לפידות נדחתה במסגרת הסדר פשרה בין הצדדים שקיבל  תוקף של פסק דין.