ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי, רוברט דה נירו, קולין פאול, המועמד לשעבר לנשיאות ארה"ב בוב דול, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודולף ג'וליאני, בן סטילר, איל ההון האמריקאי וורן באפט, מזכיר ג'ון קרי, ריאן אוניל ואיאן מקליין (הידוע כמי שמגלם את גנדאלף ב"שר הטבעות")  - אלה  רק חלק מרשימה של גברים שחשפו בעשורים האחרונים באומץ רב, את סיפור ההתמודדות שלהם עם סרטן הערמונית.

המחלה, שממנו נפטרו בין השאר המשורר חיים נחמן ביאליק, נלסון מנדלה ובשנה האחרונה הקומיקאי היהודי ג'רי לואיס, היא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. כך, על פי נתונים שמפרסמת היום (ראשון) האגודה למלחמה בסרטן לקראת יום המודעות לסרטן הערמונית, שיתקיים עוד שבועיים.
על פי הנתונים המעודכנים ביותר להיום, חלו במחלה 2,237 גברים בישראל בשנה. עיקר התחלואה היא בבני 65 ומעלה, הן ביהודים והן בערבים (יצוין כי הנתון מתייחס לתיעוד הרישום בפועל לאחר גילוי המחלה ולכן מעודכן לשנת 2014). כמו כן, במהלך השנים 1990-2007 נרשמה עלייה במספר הגברים היהודים שאובחנו בסרטן הערמונית, ואילו משנת 2008 נרשמת מגמת ירידה מובהקת. המגמה דומה גם בקרב גברים ערבים: בעוד בשנים 1990-2005 נצפתה עלייה מובהקת , משנת 2005 נרשמה ירידה משמעותית.

שעור האבחון בישראל - גבוה מהממוצע ב-OECD

ואיפה זה מציב אותנו בעולם? על פי נתוני הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) לשנת 2012, ישראל נמצאת במקום ה-11 מבין 20 המדינות המושוות בכל הקשור לאבחון של המחלה. כמו כן, בהשוואה ל-34 מדינות ה-OECD, שיעור האבחון של סרטן הערמונית בגברים בישראל בשנת 2012 היה גבוה מהממוצע, כאשר ישראל דורגה במקום החמישי מעל הממוצע.
עם זאת, כן עולה פער בין שתי האוכלוסיות: שיעור ההישרדות מהמחלה לחמש שנים גבוה מאוד ביהודים (מעל 95%), ונוטה לעלות במי שמאובחנים בשנים מאוחרות יותר. לעומת זאת, בעוד שגם בערבים שיעור ההישרדות גבו, הוא  נמוך יותר מאשר ביהודים - 86%, ואין עלייה בהישרדות אצל אלה שמאובחנים בשנים מאוחרות יותר.
לדבריה של מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, "לגברים הנמצאים בסיכון גבוה בעלי סיפור משפחתי של אב, אח או בן שחלו בסרטן הערמונית מומלץ לשקול יחד עם הרופא את היתרונות והחסרונות שבביצוע בדיקות האבחון לסרטן הערמונית. במקרה שהתגלה סרטן בערמונית, חשוב להחליט יחד עם הרופא באיזו גישה כדאי לנקוט, החל מטיפול מידי, דרך מעקב אקטיבי או מעקב פסיבי".