+



אוכל בשבילי זה... מעבר לטעם. הוא גם אומנות ויצירה. כשאני קמה בבוקר, אני קודם כל שותה שתי כוסות מים. הן מחזירות נוזלים לגוף שלי ונותנות לי אנרגיה. עם יום כמו שלי, אני צריכה המון אנרגיה.

+



יש ימים בהם אני נתקפת רעב קטן בין ארוחות. במיוחד לרגעים כאלו אני מחזיקה אצלי בתיק, ובכל מקום שבו אני נמצאת, תמר ממולא באגוז מלך ותפוח. זה מצליח להחזיק אותי המון זמן עד לארוחה המסודרת הבאה.

+



כשאני במטבח ויש לי חשק לבשל, אני אוהבת לעשות קדירות ומרקים מכל הסוגים. זה לא משנה איזה, לא משנה למי (כמובן, למשפחה יותר) ולא משנה מה הסיבה, פשוט אוהבת את זה.

+



הואיל וכל עולמי המקצועי סובב סביב אוכל, זה מחייב אותי לשמור על תזונה מאוזנת. אני עושה את זה בעזרת ארוחות מסודרות, אכילה של הרבה ירקות, קטניות ודגנים מלאים וכמובן מרבה בשתיית מים.
 

אפרת ליבפרוינד
 

+



אני דואגת לתזונה מאוזנת גם בבית. כשמדובר בילדים שלי, אני מקפידה על ארוחת צהריים מבושלת טרייה בכל יום. אני דואגת שתמיד יהיה שפע של סלטים וירקות ומקפידה שהילדים ישתו כמה שיותר מים. 

+



היות שאני אוהבת לבשל ועוסקת המון באוכל, אז יש לי מזווה מגוון. אפשר למצוא בו פסטות שונות, רסק עגבניות, קטניות מסוגים שונים, אורז וטונה.

+



כשאני רוצה לשבור שגרה מהארוחות המאוזנות, הכי רחוק שאני יכולה להגיע זה להכין לעצמי קפה ועוגה. אין לי בעיה עם זה כל עוד זה בשליטה ובמינון נכון.

+



לפני השינה אני מנסה להימנע מלאכול, אבל מצד שני אני לא רוצה ללכת לישון רעבה, אז אני תמיד סוגרת את היום שלי עם פרי או יוגורט. לאכול הרבה לפני השינה זה לא טוב. לאכול מטוגן או מתוק מדי לפני השינה זה גם לא טוב. 

+



קיבלתי פעם שני טיפים חשובים בתחום התזונה שאני מקפידה לשמור עליהם כמה שאפשר: הראשון - להקפיד על שתייה מרובה של מים; השני - לא לאכול אחרי השעה 7 בערב.

אורלי פיינה, דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם־נסטלה

שאלת הבלוגרית לתזונאית שלנו: איך לשמור על משקל תקין במשך שנים ובגיל מתבגר?

שמירה על משקל גוף יציב ותקין חשובה לכל אחד בכל גיל, אך ככל שנוקפות השנים היא הופכת לקריטית ומאתגרת יותר. עם השנים, קצב חילוף החומרים בגוף יורד בכ־10% לכל עשור. כדי לשמור על איזון בין צריכת הקלוריות היומית לבין שריפת הקלוריות היומית, יש צורך בביצוע פעילות גופנית, לצד שמירה על תזונה מאוזנת.



הטיפים שלי:



+ פעילות גופנית, מעבר לתרומתה למאזן האנרגטי בגוף, יעילה בשמירה על בריאות כללית טובה ושיפור מצב הרוח וההרגשה הכללית. מחקרים מראים שגם 15 דקות של פעילות גופנית, שלוש או ארבע פעמים בשבוע, טובות מחוסר פעילות בכלל, אך ההמלצות הרשמיות עומדות על 150 דקות פעילות גופנית בשבוע.
 

+ פרמטר נוסף וחיוני לשמירה על משקל גוף תקין הוא כמובן התזונה. לכן, הקפידי על סדר יום תזונתי קבוע, הכולל שלוש ארוחות ביום וארוחות ביניים. 


+ ארוחה מאוזנת היא ארוחה שבה לפחות חצי ממה שיש על הצלחת הוא ירקות ו/או פירות, ואילו החצי האחר הוא פחמימות מורכבות וחלבונים. ארוחה מאוזנת אינה חייבת להיות מבושלת, ויכולה לכלול גם קערת דגני בוקר על בסיס דגנים מלאים עם חלב ופירות.
 

+ כמו כן, סיבה נוספת לעלייה במשקל קשורה למחסור בשעות שינה, הגורם לתחושת רעב מוגברת ולירידה בחילוף החומרים הבסיסי בגוף. לכן, כחלק משגרת התזונה המאוזנת חשוב לשמור על שינה מספקת בכל לילה באופן קבוע.