+  כדי להתגבר על הרגעים הקטנים של הרעב, יש לי באופן קבוע בתיק או בהישג יד מיני חלווה בטעמים. זה אף פעם לא נמס, וזה מעולה גם בקיץ וגם בחורף.



+ לגבי הילדים, אני דואגת שייקחו איתם ארוחת בוקר! אני לא מוותרת לאף אחד, גם לא לגדולה שהיא כבר בת 17. בצוהריים אני דואגת לארוחה חמה שבושלה בבית, ומקפידה בערב על ארוחה קלה בלי בשר.


+ אני אוהבת לבשל, נקודה. אני אוהבת להאכיל אחרים. אני אוהבת את השמחה והאושר שהאוכל שלי מעניק לאלו שאוכלים אותו. אני מבשלת בעיקר בימי שישי ומעמידה שמונה־תשעה סירים של אוכל, כיאה למסורת המרוקאית שעליה גדלתי.


+ כשאני קמה בבוקר, אני שותה כוס מים קרים ללא תוספות. המים הקרים מסדרים יופי את מערכת העיכול לתחילת יום.


+ קצת קשה לי לשמור על תזונה מאוזנת, בעיקר משום שעיקר העבודה שלי זה לפתח מתכונים לכל מיני מוצרים חדשים שיוצאים לשוק. אני מאוד משתדלת לא לאכול בשר ומנות כבדות אחרי השעה 6 בערב. אני מרכזת את אכילת המתוקים לסוף השבוע. אני מאוד משתדלת להקפיד לאכול שלוש ארוחות במקום לנשנש כל היום, ואצלי במטבח זו משימה לא קלה.


+ במזווה שלי תמיד יש הכל מהכל. אני לא יכולה להסתדר בלי מלאי של מוצרים. לא יכול לקרות שמוצר כלשהו נגמר במזווה

הדבר היחיד שאני לא מתמודדת איתו זה שוקולד ובצקים. אני לא יכולה לעבור דרך מאפייה טובה בלי לקנות איזו פחמימה קטנה. גם קשה לי לעבור ליד דוכן ממתקים בלי לרכוש שוקולד קטן להמתיק את היום.
 

יונית צוקרמן. צילום: קרן ביטון כהן

+ כשאני במטבח אני בבעיה, כי אני אוהבת להכין את כל המתכונים שלי, אבל אני הכי אוהבת להכין קציצות. לבני הבית ולחברים יש לי כריך מיוחד עם קציצת מפרום שהולכת נפלא עם קוסקוס, או בתוך רוטב על מצע אורז.


+ היום שלי מסתיים ב-11 בלילה. אני בדרך כלל אישה של בוקר ואוהבת לקום ב־5 וחצי כל יום. לא משנה לי אם חורף או קיץ. אז אני מפסיקה לאכול בערך שעתיים לפני השינה.


כתובת הבלוג: www.yonit-tzukerman.co.il




'קציצת מפרום, הגרסה המנצחת'



 חומרים :

-חצי קילו בשר טחון [אני אוהבת שפונדרה]

-פרפר חזה עוף

-2 בצלים

-לחם

-3 שיני שום

-תבלינים: פפריקה, בהרט לקציצות, קינמון, מלח פלפל, מרק עוף, כורכום

-ביצה

-ירק = פטרוזליה וכוסברה

אופן ההכנה



-מניחים בקערה את בשר הטחון.

-קוצצים את חזה העוף גס, אבל קטן. השילוב בין הבשר הטחון לבשר הקצוץ גס וקטן זה מה שעושה את זה כל כך טעים.

-אחרי שקוצצים, מוסיפים לקערה, מתחילים לקצוץ את הבצלים, ומוסיפים לקערה. 

-מאפשרים לשלושת המרכיבים האלו להתאחד ולספוג טעמים.

-בינתיים קוצצים את הפטרוזיליה ואת הכוסברה לפני העין. כל ירק קצוץ צריך למלא בערך כוס חד פעמית.

-לא לשכוח לשים את הירק במים ומלח כמה דק כדי שזה יתנקה כמו שצריך.

-עכשיו מוסיפים את הירק לקערת תערובת הבשר. קוצצים קטן-קטן את שיני השום ומניחים בקערה.

-לוקחים 3-4 פרוסות לחם, מרטיבים אותם, סוחטים ושמים אותם בקערה.

-עדיף להשתדל שזה יהיה לחם לבן או לחמניה. במקרה הכי גרוע פיתה, אבל לא משהו אחר.

-שוברים ביצה גדולה או 2 קטנות. 

-מתחילים את התיבלון.

-2 כפות פפריקה, חצי כפית קינמון, כף בהרט לקציצות, מלח, פלפל, כף אבקת מרק, רבע כפית כורכום, וכף שמן.

-מערבבים עד שיוצאת עיסה אחידה.

- אני ממליצה לתת לעיסה לילה שלם במקרר. לא יכולים? אז תנו לה לנוח 3 שעות במקרר כדי שכל הטעמים יספגו בבשר ותיהיה ארומה מדהימה.

- אחרי שהטעמים נספגו. עושים כדורי קציצות בגודל קוטר כף היד. 

- טובלים בקמח ביצה ואז מטגנים בשמן עמוק. 

טיפים לטיגון:

מחבת כבדה ורחבה. השמן צריך להיות בגובה חצי המחבת.

יש להכניס את הקציצות אך ורק כשהשמן רותח. תמיד לעבוד עם שמן נקי.

לא לחשוש לתת לקציצה להתבשל טוב בשמן.

 
קציצת מפרום :קרן ביטון כהן


 

                                "צריכים לתכנן מראש ולהקשיב לגוף"
                       (אורלי פיינה דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם־נסטלה)



השאלה של יונית צוקרמן לתזונאית שלנו אורלי פיינה: כיצד ניתן להקפיד על תזונה נכונה בחגים, תקופה שידועה כעשירה באוכל עתיר שומן, נתרן וסוכר?

חגים מביאים עמם המון זמן פנוי, חופשה מעבודה, מפגשים מהנים עם בני משפחה וחברים, ויחד עם כל זה מצפות לנו גם לא מעט ארוחות חגיגיות. 

השהייה המוגברת סביב האוכל בשילוב מגוון המנות הטעימות והמיוחדות עשויים לעודד אותנו לאכול יותר מכפי שאנחנו רגילים. 
 

כולנו רוצים ליהנות משמחת החג ולטעום ממגוון המאכלים הטעימים שעל השולחן, אך כדי לשמור על תזונה נכונה בלי לוותר על שמחת החג, אנחנו צריכים לתכנן מראש ולהקשיב לגוף. 

הנה הטיפים שלי: 

# המשיכי לשמור על סדר ארוחות קבוע, ואל תגיעי מורעבת לארוחת החג. 

# בארוחות החג שימי לב לכמויות.

# אכלי לאט ובנחת. בחרי את המאכלים שאת אוהבת והתענגי עליהם. בסופו של דבר, מדובר בארוחת חג, והנאה היא חלק מהעניין. 

# מרגישה שובע? זה הזמן לסיים את הארוחה. מומלץ לא להגיע למצב של תחושת אי־נוחות או כבדות. 

# שתי בעיקר מים. 

# למרות החופשה, מומלץ להמשיך לבצע פעילות גופנית באופן סדיר של כ־150 דקות שבועיות. 

שתהיה שנה טובה, טעימה, משביעה ומוצלחת!