"בגלל אבחון מאוחר של סרטן הערמונית, שכבר הספיק לשלוח גרורות, בעלי נפטר". כך טוענת תושבת רמת גן בתביעה שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב, שבה היא מאשימה את רופאת המשפחה של המנוח ואת מכבי שירותי בריאות ברשלנות רפואית חמורה וחריגה. באמצעות עורכי הדין כרמי בוסתנאי ויניר קינן תובעת האלמנה פיצוי בסך של כ־1.9 מיליון שקל.



על פי כתב התביעה, מדובר בגבר בן 72 שבמשך שנה וחצי התלונן בפני רופאת המשפחה על קשיים שיש לו במתן שתן, וקיבל ממנה מרשמים לתרופות ולבדיקות דם שונות. לטענת האלמנה, למרות סימפטומים ברורים שעליהם התלונן, אשר היו צריכים להדליק "נורה אדומה" שמחייבת מעקב רפואי אחר מצבו, רופאת המשפחה לא הפנתה אותו לביצוע בדיקות מתאימות לאיתור מוקדם של סרטן המעי הגס ואף לא הפנתה אותו לרופאים מומחים. כתוצאה מכך, חלה התדרדרות ניכרת במחלתו, שלבסוף הובילה למותו.



לתביעה צורפה חוות דעת של פרופ' יאיר ידפת, מומחה לרפואת המשפחה, אשר בדק את התיק הרפואי של המנוח. פרופ' ידפת טען כי רופאת המשפחה לא ביצעה כל בירור שנדרש מכל רופא משפחה סביר המטפל באדם מבוגר שמתלונן על קושי במתן שתן, אלא הסתפקה במתן תרופה ללא כל מעקב. עוד כתב המומחה כי "קיימת סבירות גדולה ביותר שאפשר היה לאבחן את סרטן הערמונית, לטפל בו בשלב מוקדם יותר ועם סבירות של 100% לריפוי או למניעת התפשטותו". לסיכום חוות הדעת קובע המומחה: "תפקודה של רופאת המשפחה בטיפולה במנוח היה רשלני בצורה חמורה ביותר".



מקופת חולים מכבי נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער ואנחנו לומדים את פרטי התביעה".