עונת המחלות והשפעות, הידועה גם בשם "חורף", כבר כאן וזה הזמן להכין את עצמכם היטב כדי להימנע מהדבקות וכדי לא לא להדביק אחרים. אומנם אי אפשר למנוע לחלוטין התפשטות מחלות, בעיקר במקומות ציבוריים, אבל כן אפשר למגר את כמות החיידקים המתרוצצים להם ולעבור את החורף עם כמה שפחות ביקורי רופא ומנוחה במיטה. הדבר הזה נכון בייחוד למקומות עבודה, בהם חולקים הכל, כולל שירותים ומטבחים. למעשה, מחקר חדש שנערך לאחרונה מצא שהמשרד הוא קרקע פורייה לחיידקים ומחלות, ולמרבה הגועל בייחוד המטבח.


במחקר, שנערך בידי  Initial Washroom Hygiene, נמצא שדברים רבים במטבח מכילים הרבה יותר חיידקים מאשר בשירותים. כך למשל, בשקיק התה המשרדי שלכם יש פי 17 יותר חיידקים מאשר על מושב האסלה. במהלך המחקר, נבדקו מספר חיידקים על כלים ומכשירי חשמל במטבח, תוך השוואה למחקרים קודמים שנעשו על כמות החיידקים בשירותים. אחד הממצאים הכי מטרידים הם שבממוצע בשקית תה משרדית יש 3,785, בהשוואה ל-220 בלבד חיידקים שנמצאו על מושבי אסלות.

עצמים נוספים במטבח נמצאו גם הם כבעלי כמות רבה של חיידקיים, כשעל ידית קומקום תה נמצאו 2,483 חיידקים בממוצע, 1,746 חיידקים על שפת כוס משומשת ו-1,592 על ידית מקרר. החוקרים מניחים שזה קשור בין היתר לכך שרבים לא חושבים לשטוף ידיים לפני שהם נוגעים בחפצים הללו.

via GIPHY

למעשה, בסקר בו השתתפו 1,000 גברים ונשים נמצא ש-80% לא שוטפים ידיים לפני שהם מכינים שתייה לקולגות. ד"ר פיטר באראט, שעמד בראש המחקר, סיפר שהמפתח למיגור כמות החיידקים הוא העלאת המודעות להיגיינה במשרדים, לא רק בשירותים אלא גם במטבחים המשותפים. "אם תעצרו לרגע ותחשבו על מספר הידיים שנגעו בדברים כמו קומקום, קופסת שקיקי תה, כוסות, הפוטנציאל להידבקות הולך ומצטבר", סיפר ד"ר בארט ל"אינדיפנדנט".

"שימוש במגבונים אנטי-בקטריאלים במטבח, או ניקוי הכוס שלכם יכול מאוד להשתלם בשמירה על מקום עבודה בריא". זה חשוב בעיקר בתקופה זו של השנה, בה רבים נוטים לחלות. אומנם אין מה לעשות לגבי חיידקים ווירוסים באוויר, אבל הרבה מחלות חורף כמו "שפעת קיבה", שפעות וצינון נגרמים בשל מגע בחפצים עמוסים חיידקים. בקיצור, שמרו על היגיינה.