"החזון שלי הוא להוסיף לבית החולים 500 מיטות תת קרקעיות ומנחת מסוקים", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חניכת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד. עוד הוסיף ראש הממשלה כי "זהו יום היסטורי שיוביל לשינוי לא רק בקרב תושבי אשדוד אלא בקרב כל מערכת הבריאות בישראל ומדובר בלא פחות מהתגשמות של חלום וביום חג לתושבי אשדוד". במהלך הטקס הופיע יהורם גאון עם שיר חדש. 


בית החולים הציבורי אסותא אשדוד נפתח ביוני 2017, בתהליך פתיחה הדרגתי שנשלם עם פתיחת חדר המיון בנובמבר. בטקס החגיגי השתתפו גם שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים פרופ' שוקי שמר, שרי ממשלה, חברי כנסת ובכירים רבים נוספים. 

נתניהו בטקס חניכת בית החולים באשדוד. צילום: עודד קרני
נתניהו בטקס חניכת בית החולים באשדוד. צילום: עודד קרני

 
לדבריו של השר לשעבר ליצמן, "מדינת ישראל משוועת למיטות נוספות בבתי החולים ובימים אלה אנו מתכננים שני בתי חולים נוספים - בקריית אתא ובבאר שבע. מה שפרופ' שוקי שמר הצליח לעשות כאן, ראוי להערכה רבה ומאחורינו ניצב בית חולים לתפארת שעומד בקדמת הטכנולוגיה".

פרופ' שמר, שהוביל בשנים האחרונות את פרויקט הקמת בית החולים הציבורי באשדוד, הראשון שנבנה בישראל ב- 40 השנים האחרונות, הודה לראש הממשלה על התחייבותו לסייע להוספת מיטות לבית החולים וציין כי "אנחנו נמצאים במדינה שזה רק עניין של זמן שנזדקק למיטות אלה ואשדוד זקוקה לבית חולים כפול בגודלו. מספר האנשים שפונים לכאן מדי יום לא מפסיק להדהים אותנו ובחודשיים שמחלקת היולדות פועלת כמעט חצינו את רף 1000 הלידות. כבר היום חייבים לתכנן תוספת של 400 מיטות בבית החולים על מנת לקדם את צרכי הקהילה בעיר לאור הגידול הצפוי באוכלוסייה".