בין אם אנו זוכרים אותם ובין אם לא, כולנו חולמים בלילה ודי הרבה פעמים. למעשה, גם אתם זוכרים חלומות שלכם, סביר להניח שזה קומץ בלבד מסך כל החלומות מאותו הלילה. אבל מה המשמעות של החלומות האלו? ובכן, התשובה לזה תלויה בכם ובדרך שאתם בוחרים לפרש את החלום. יש שיגידו שלחלומות יש משמעות סמלית שנכונה לכל אחד, אחרים יטענו שאין דבר כזה ושצריך לנתח חלום רק לפי עולמו הפנימי של החולם ותו לא.

אז מה נכון? בעיקר מה שהחולם חושב שנכון. הדבר היחיד שיש עליו הסכמה בנושא הוא, שאנחנו חולמים ושזה צורך הישרדותי אצל בני אדם וחיות כאחד.
לצד זאת, קיימים ניתוחים פסיכולוגים של החלומות הנפוצים ביותר, שמעניין מאוד להתבונן בהם. אז אם יצא לכם לחלום פעם שאתם נופלים או שנושרות לכם כל השיניים, שווה לבדוק אם אתם מזהים.
 

נפילה

"אם אתם נהנים מתחושת הנפילה, אתם ככל הנראה נהנים מחוסר הידיעה לאן תיקח אתכם ההרפתקה הבאה בחיים", הסבירה דלפי אליס, פסיכולוגית ומתמחה בפרש חלומות ל"מירור". "אם אתם לא נהנים מזה, יש סיכוי שאתם מרגישים לא בשליטה בחיים ובאי ידיעה לגבי מה יקרה בהמשך. כך או כך, החלום יכול לרמז על כך שיש שינויים באופק ואי וודאות לגבי העתיד".
  

ניהול רומן

הרבה אנשים שנמצאים בזוגיות עלולים לחלום שהם בוגדים או שבוגדים בהם, ודואגים שהתת-מודע שלהם מנסה להגיד להם משהו. "בעוד זה נכון שהתת מודע מעביר לנו הרבה מסרים בדרכים שונות, חלום כזה בדרך כלל משמעותו שאתם חוששים שבן הזוג יבגוד בכם, וזה לא ראיה לכך שהם באמת עושים את זה", הסביר דלפי. "זה המקרה בייחוד במערכת יחסים בה אחד מבני הזוג היו לא נאמנים בעבר, ומשקף חוסר בטחון שזה יקרה שוב". החלום נפוץ בעיקר, למרבה האירוניה, דווקא כשמערכת היחסים יציבה. "אם יש לכם ספק, דברו על זה עם בן הזוג. אם הוא נאמן, הוא יוכל ומיד להסיר דאגה מעל לבכם"

בני זוג שבגדו בחלום, לא בהכרח בוגדים בכם במציאות. צילום: אינגאימג
בני זוג שבגדו בחלום, לא בהכרח בוגדים בכם במציאות. צילום: אינגאימג

 

רדיפה

מי לא מכיר את התחושה הזו שמשהו או מישהו רודף אחריכם, ואתם אוספים את כל הכוחות שלכם רק שחלילה לא ישיג אתכם. "אם אתם יודעים מה רודף אחריכם בחלום, זה רמז למקום שבו יש בעיה; אם זאת, רוב האנשים רק יודעים שרודפים אחריהם או חשים שמישהו נמצאה בעקבותיהם", הסבירה דלפי. "יכול להיות שיש לכם עניינים לא גמורים עם מישהו או שאתם דואגים שהעבר ישפיע על ההווה שלכם". אבל לזה לא אומר שעשיתם משהו לא בסדר, זה משקף בסך הכל את החששות שלכם. למשל, חלום רדיפה יכול לשקף פחד שיחליפו אתכם בעבודה או בני הזוג יעזבו אתכם.

נשירת שיניים

מבין כל החלומות המפחידים הקיימים, זה כנראה אחד המפחידים ביותר, בעיקר כאשר מרגישים שהחלום הוא המציאות באותו רגע נתון. אבל הפרוש של זה לא אומר שאתם צריכים ללכת לרופא שיניים, בדרך כלל. יש לו משמעות עממית עתיקת יומין. "בחלק מהתרבויות, שיניים מייצגות אשים, אז חלום על אובדן שיניים עשוי לסמל פחד לאבד מישהו קרוב", הסבירה דלפי. אבל שוב, זה לא מסמל אובדן עתידי, אלא פחד מפניו. אם זאת, כיום שיניים מייצגות גם סטטוס חברתי ומצב כלכלי, כך שלחלום כזה עלול לשקף דאגה שלכם בתחום הכלכלי. 
 
חולמים על בעיות שיניים? זה לא אומר שאתם צריכים ללכת לרופא שיניים. צילום: אינגאימג
חולמים על בעיות שיניים? זה לא אומר שאתם צריכים ללכת לרופא שיניים. צילום: אינגאימג

בתים

חלומות על בתים יכולים להיות מאוד מטרידים, או נעימים, תלוי במראה הבית ובעיקר בתוכן שלו. זה יכול להיות גם בית שאתם לא מכירים, או בית שביקרתם בו או אפילו הבית שלכם. כך או כך, יש הטוענים שבתים בחלום משקפים את המקום בו אנו חושבים שאנו נמצאים בעולם, או המקום אנו מנסים להיות. דלפי הסבירה על חלומות אלו ש"החלק החיצוני של הבית מייצג את מה שאתם נותנים לעולם החיצון לראות. אם החלונות נקיים, והגינה מטופחת, יתכן שאתם מנסים להראות לאנשים שאתם מסודרים ואתם בשליטה".
בהתאמה כמובן, "מה שקורה בתוך הבית, יכול לחשוף את המצב הרגשי האותנטי שלכם". כך למשל אם אתם חולמים על בית מרוסק והרוס יתכן שאתם מאמצים את עצמם יותר מידי וצריכים מנוחה. "גם החדרים בבית חשובים. הרבה שיחות חשובות מתנהלות במטבח, אז שימו לב לחדרים שמופיעים בחלום שלכם ואיזה מסר הם מנסים להעביר". בתים עם חדרים נסתרים למשל, יכולים להעיד על הזדמנות שקיבלתם ועוד לא בחנתם אותה.